Mimo kryzysu większość konsumentów preferuje "zielone" produkty, o czym świadczą wyniki ankiety:
– dla 62% ankietowanych aspekty środowiskowe są tak samo ważne jak były w roku ubiegłym
– 66% ankietowanych jest zdania, iż ważne jest, by kupować produkty firm dbających o środowisko naturalne
– 14% nie kupiłoby produktu firmy, która ma opinię nie dbającej o środowisko
– natomiast ok .25% nie kupiłoby produktu firmy, która nie ma dobrej reputacji
Ankieta pokazała również, że konsumenci nie są zadowoleni z poziomu dostępnych informacji. Spośród niemal 2000 ankietowanych:
– 70% ma poczucie, że nie wie wystarczająco dużo, aby być w stanie ocenić, czy firma jest przyjazna środowisku
– 59% nie ufa oświadczeniom firm
– 44% chciałoby mieć dostęp do bardziej wiarygodnych informacji na temat wpływu firm na środowisko.
Ankieta pokazała, że konsumenci bardziej ufają temu, co czytają w mediach, niż temu, co o danym produkcie mówi reklama:
– 38% ankietowanych darzy zaufaniem media
– 34% ufa akredytacjom zewnętrznym oraz partiom niezależnym
– Tylko 6% wierzy reklamom.
Ankieta została przeprowadzona on-line przez YouGov dla Carbon Trust w dniach 18-20 lutego 2009. Ankietę wypełniło 1962 dorosłych obywateli Wielkiej Brytanii.
źródło: CSRinfo
Komentarze (0)