Kamery miejskie zarejestrowały słonia, spacerującego nocą w okolicach Wildy i Starego Rynku. Nie wiadomo skąd się wziął ani dokąd poszedł. Kolejnego dnia rano na poznańskich ulicach pojawiły się 100-kilogramowe odchody. To część nowej kampanii społecznej miasta.

Poznaniacy od razu zwrócili uwagę na nieczystości na chodnikach. Przeszkadzały, śmierdziały i źle wyglądały. W ten sposób miasto Poznań chciało zwrócić uwagę na problem z niesprzątaniem odchodów po psach w mieście. Jak wyliczyli twórcy kampanii, jeden słoń produkuje około 100 kg odchodów dziennie, jeden pies 100 g. W Poznaniu mieszka około 50 000 psów, więc dziennie produkują dokładnie tyle odchodów, co pięć słoni.

Urząd Miasta Poznań podkreśla, że w metaforyczny sposób i dzięki elementom zaskoczenia chce uświadomić mieszkańcom skalę problemu brudnych ulic i regularnego zanieczyszczania przestrzeni wspólnej. Kampania to jedno z wielu działań akcji edukacyjnej poświęconej czystości miast. O wszystkich działaniach można przeczytać na stronie www.czystypoznan.pl, gdzie także prowadzony jest ranking najbardziej brudnych miejsc w Poznaniu.

 

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj