– Jesteśmy pionierem wśród firm logistycznych w Polsce, jeśli chodzi o ekologiczną flotę i obecnie mamy także największą flotę samochodów elektrycznych w Polsce. To spore inwestycje, ale i ogromny wkład na rzecz środowiska i przyszłości naszych dzieci czy wnuków. Wraz z GreenWay inwestujemy w sieć stacji ładowania elektryków w całej Polsce. Do tego wpieramy eko inicjatywy w polskich miastach w ramach programu InPost Green City – podkreślił Sebastian Anioł, dyrektor Działu Innowacji Logistycznych InPost.
Samochody w ekologicznej flocie InPost
- blisko 50 Mercedesów eSprinter
- blisko 300 Nissanów eNV200 w zabudowie Voltia
- 600 Fordów eTransit
- 12 Opli Vivaro-e w zabudowie Voltia
- 40 Peugeotów e-Expert w zabudowie Voltia
- 4 Renaultów Megane e-Tech
- 7 Peugeotów ePartner
Ponadto InPost we współpracy z GreenWay zainstalował już ponad 500 stacji ładowania aut elektrycznych w swoich centrach logistycznych oraz publicznie dostępnych dla kierowców ładowarek DC w pobliżu urządzeń Paczkomat®. Do końca tego roku InPost i GreenWay rozbuduję tą sieć do 700 punktów.
Strategia ESG i Green City
W ramach długofalowej strategii ESG firma realizuje program InPost Green City. Głównym celem programu jest ograniczanie emisji CO2 i ruchu samochodowego w centrach polskich miast, a także podarowanie mieszkańcom narzędzi, dzięki którym będą mogli brać aktywny udział w ekologicznej rewolucji. Do tego inwestycje związane z zazielenianiem terenów miejskich, projekty edukacyjne oraz wdraża rozwiązania w duchu filozofii „Smart City” – takie, jak montowanie stojaków na rowery, czujników powierza czy wymiana tradycyjnej floty kurierskiej na pojazdy elektryczne.
Program InPost Green City obejmuje 48 miast, m.in. Kraków, Łódź, Częstochowa, Kielce, Wałbrzych, Zielona Góra, Sopot, Rybnik, Białystok, Bobrowniki, Chełm, Rzeszów, Gorzów Wielkopolski, Bytom, Wrocław, Świdnica, Jelenie Góra, Starachowice, Suwałki, Konin, Pabianice, Nowy Sącz, Piła, Tarnobrzeg, Łomża, Gdańsk, Tarnowskie Góry, Skarżysko-Kamienna, Lublin, Legionowo.
Przykładowo w Warszawie, w ramach programu, InPost kolejny rok realizuje umowę z Zarządem Zieleni m.st. Warszawy. InPost ponownie został Głównym Partnerem Zielonego Funduszu dla Warszawy – platformy współpracy miasta z firmami i innymi podmiotami, które chcą zaangażować się w realizację zielonej polityki Warszawy. Zielony Fundusz wspiera utrzymanie i rozwój terenów zieleni miejskiej, a także działania edukacyjne oraz upowszechniające edukację przyrodniczą.
Komentarze (0)