Reklama

AD1A STIHL [01.04-21.04]

Kampania Każda Puszka Cenna: 125 tys. puszek dostanie drugie życie

Kampania Każda Puszka Cenna: 125 tys. puszek dostanie drugie życie
dom
25.08.2022, o godz. 11:46
czas czytania: około 2 minut
1

Kilkadziesiąt tysięcy napojów izotonicznych już trafiło do sportowców z Polski, Słowacji, Czech i Łotwy w ramach działań promujących zdrowy tryb życia i recykling opakowań aluminiowych. Każda aluminiowa puszka po wypitym napoju zostanie poddana recyklingowi. Fundacja na rzecz odzysku opakowań aluminiowych Recal w ramach inicjatywy Każda Puszka Cenna połączyła siły z producentem napojów Krynicą Vitamin.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

Efektem współpracy jest wyprodukowanie łącznie 125 tys. puszek o pojemności 250 ml, zawierających niegazowany napój izotoniczny o smaku wieloowocowym. Trafią one na ponad 100 wydarzeń sportowych w tym roku. Na aluminiowym opakowaniu promowany jest zdrowy styl życia, uprawianie sportu oraz dbałość o planetę poprzez recykling opakowań.

Kampania Każda Puszka Cenna

– W ramach międzynarodowej kampanii Każda Puszka Cenna od lat wspieramy recykling opakowań aluminiowych wykorzystywanych podczas imprez masowych zarówno poprzez zapewnienie efektywnej zbiórki jak i edukację. Bardzo cieszymy się, że Krynica Vitamin dołączyła do nas w tym przedsięwzięciu – podkreśla Jacek Wodzisławski,prezes Fundacji Recal.

– Dzięki dystrybucji limitowanej serii napojów, prowadzonej szczególnie podczas wydarzeń sportowych, w skuteczny sposób docieramy z naszym przekazem do kolejnych osób – dodaje.

Limitowaną serię puszek dostarczył producent opakowań Ardagh Group. Za napełnienie oraz magazynowanie na własny koszt odpowiada notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie producent napojów, Krynica Vitamin.

Uniwersalne opakowanie

– W produkcji napojów używamy głównie puszki aluminiowej. Jest to niezwykle uniwersalne opakowanie, lekkie w transporcie i niezwykle ekologiczne, gdyż aluminium można przetwarzać w nieskończoność. Recykling to nie tylko dbanie o planetę, ma również wymiar biznesowy, bowiem im krótsza droga od segregacji odpadów do producenta, tym mniejszy ślad węglowy i niższe koszty wytworzenia. Dlatego segregowanie odpadów jest niezwykle istotne, szczególnie w dobie utrzymujących się zaburzeń w łańcuchach dostaw, wysokich kosztów transportu i wysokiej ceny surowców pierwotnych – powiedział Tomasz Kułakowsk z Krynicy Vitamin.

Puszki zawierające napój wyprodukowany przez Krynicę Vitamin są bezpłatnie dystrybuowane wśród uczestników m.in. wydarzeń masowych, sportowych, a także konferencji oraz wydarzeń eksperckich i branżowych promujących recykling aluminiowych puszek po napojach.

Wsparcie ok. 150 wydarzeń

Łącznie planowane jest wsparcie ok. 150 wydarzeń, także poza granicami Polski jak np. wydarzenia sportowe w Czechach, na Łotwie oraz Słowacji. Podczas wszystkich planowanych imprez zapewniona będzie zbiórka pustych puszek po napojach do specjalnie dostarczonych pojemników. Zebrane opakowania zostaną przeznaczone do recyklingu i otrzymają drugie życie. Dodatkowo niektóre z wydarzeń odwiedzą zespoły animatorów inicjatywy Każda Puszka Cenna, którzy będą edukować na temat przetwarzania opakowań aluminiowych.

Celem inicjatywy Każda Puszka Cenna jest inspirowanie do recyklingu puszek po napojach oraz zwiększanie świadomości społecznej z zakresu gospodarki odpadami. Akcja, finansowana przez Ardagh, CANPACK oraz European Aluminium, zachęca do dbałości o środowisko zwłaszcza podczas aktywności w przestrzeni publicznej.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (1)


ałun

Komentarz #199344 dodany 2022-08-30 08:32:59

ALUMINIUM TRUJE, ale kogo to obchodzi

Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Eksperci online
css.php
Copyright © 2024