Reklama

AD1A KEMIPOL [13.12-21.12.24]

35 spalinowo - elektrycznych pociągów hybrydowych dla PKP Intercity

35 spalinowo - elektrycznych pociągów hybrydowych dla PKP Intercity
Bartłomiej Leśniewski
20.05.2024, o godz. 7:23
czas czytania: około 2 minut
0

Tam gdzie nad torami rozwieszono trakcję elektryczną – pojedzie zasilany prądem. Gdzie je brak – „odpali” silnik spalinowy i pojedzie dalej: PKP Intercity planuje rozstrzygnięcie w ciągu 2-3 tygodni przetargu na dostawę 35 nowych hybrydowych zespołów.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

“Przygotowujemy się do rozstrzygnięcia postępowania na 35 hybrydowych (spalinowo-elektrycznych – PAP) zespołów trakcyjnych. Myślę, że jest to kwestia dwóch, trzech tygodni” – zapowiad prezes kolejowego przewoźnika Janusz Malinowski.

Problem utrzymania

Prezes dodał, że poprzednie kierownictwo PKP Intercity nie zabezpieczyło w postępowaniu utrzymania tych pociągów, ale – jak powiedział prezes – ten problem powinien zostać rozwiązany w ciągu kilku tygodni.

Pod koniec marca tego roku PKP Intercity poinformowało, że w przetargu na dostarczenie pociągów hybrydowych zgłosił się jeden wykonawca, którym jest spółka Newag SA.

Oferta opiewa na kwotę 3 mld 364 mln 819,8 tys. zł brutto, co oznacza, że zmieściła się w budżecie przewoźnika, który na realizację projektu planował przeznaczyć 3 mld 367 mln 324,5 tys. zł brutto.

Pierwszy taki zakup

To pierwszy zakup tego typu w historii spółki – do tej pory zespoły trakcyjne przewoźnika zasilane były jedynie energią elektryczną.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie.

Do 2030 roku PKP Intercity planuje uruchamiać około dwa razy więcej pociągów, zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie i zaoferować podróżnym wysoki standard podróży. Aby to osiągnąć, spółka przyjęła strategię “PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, która zakłada inwestycję 27 mld zł w nowoczesny tabor i infrastrukturę.

PKP Intercity przeznaczyło już 11 mld zł na modernizację swojego taboru. Spółka zmodernizowała już ponad 900 wagonów, a od marca do floty przewoźnika dołączy kolejnych 40 wagonów po modernizacji. Kupiono też 81 nowych wagonów. PKP Intercity zmodernizowało ponadto 167 lokomotyw i kupiło 43 nowe. W maju i czerwcu tego roku spółka otrzyma kolejne nowe lokomotywy typu Griffin. Przewoźnik zmodernizował także 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu ED74 i kupił 12 nowych EZT-ów typu FLIRT.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024