Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

35 spalinowo - elektrycznych pociągów hybrydowych dla PKP Intercity

35 spalinowo - elektrycznych pociągów hybrydowych dla PKP Intercity
Bartłomiej Leśniewski
20.05.2024, o godz. 7:23
czas czytania: około 2 minut
0

Tam gdzie nad torami rozwieszono trakcję elektryczną – pojedzie zasilany prądem. Gdzie je brak – „odpali” silnik spalinowy i pojedzie dalej: PKP Intercity planuje rozstrzygnięcie w ciągu 2-3 tygodni przetargu na dostawę 35 nowych hybrydowych zespołów.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

“Przygotowujemy się do rozstrzygnięcia postępowania na 35 hybrydowych (spalinowo-elektrycznych – PAP) zespołów trakcyjnych. Myślę, że jest to kwestia dwóch, trzech tygodni” – zapowiad prezes kolejowego przewoźnika Janusz Malinowski.

Problem utrzymania

Prezes dodał, że poprzednie kierownictwo PKP Intercity nie zabezpieczyło w postępowaniu utrzymania tych pociągów, ale – jak powiedział prezes – ten problem powinien zostać rozwiązany w ciągu kilku tygodni.

Pod koniec marca tego roku PKP Intercity poinformowało, że w przetargu na dostarczenie pociągów hybrydowych zgłosił się jeden wykonawca, którym jest spółka Newag SA.

Oferta opiewa na kwotę 3 mld 364 mln 819,8 tys. zł brutto, co oznacza, że zmieściła się w budżecie przewoźnika, który na realizację projektu planował przeznaczyć 3 mld 367 mln 324,5 tys. zł brutto.

Pierwszy taki zakup

To pierwszy zakup tego typu w historii spółki – do tej pory zespoły trakcyjne przewoźnika zasilane były jedynie energią elektryczną.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie.

Do 2030 roku PKP Intercity planuje uruchamiać około dwa razy więcej pociągów, zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie i zaoferować podróżnym wysoki standard podróży. Aby to osiągnąć, spółka przyjęła strategię “PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, która zakłada inwestycję 27 mld zł w nowoczesny tabor i infrastrukturę.

PKP Intercity przeznaczyło już 11 mld zł na modernizację swojego taboru. Spółka zmodernizowała już ponad 900 wagonów, a od marca do floty przewoźnika dołączy kolejnych 40 wagonów po modernizacji. Kupiono też 81 nowych wagonów. PKP Intercity zmodernizowało ponadto 167 lokomotyw i kupiło 43 nowe. W maju i czerwcu tego roku spółka otrzyma kolejne nowe lokomotywy typu Griffin. Przewoźnik zmodernizował także 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu ED74 i kupił 12 nowych EZT-ów typu FLIRT.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024