Kładka Kazimierz–Ludwinów zyskać ma długość ok. 130 m, szerokość prawie 14 m, a w najwyższym punkcie ma osiągnąć wysokość blisko 16 m. Docelowo, w ciągu kilku lat, kładka połączy bulwar Inflancki między ulicami Skawińską a Wietora, po stronie Kazimierza, z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.
Uprawnienia i skrócenie podróży
Przeprawa zapewnić ma dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. W efekcie oznacza to usprawnienie podróży i skrócenie czasu dojazdu pomiędzy obszarami miasta zlokalizowanymi po przeciwnych stronach Wisły.
Tereny sąsiadujące z tą przeprawą staną się też bardziej atrakcyjne dla mieszkańców. Budowa kładki zwiększy również wykorzystanie walorów Wisły oraz jej bulwarów. Sama realizacja inwestycji miałaby potrwać ok. 26 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.
65 mln zł dofinansowania
Zadanie uzyskało rządowe dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład – Programu Inwestycji Strategicznych.
Kładka Kazimierz–Ludwinów realizowana będzie według koncepcji Biura Projektów Lewicki Łatak. Obiekt mostowy składać się ma z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności, zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego oraz środkowego pomostu widokowego.
Przetarg na wykonanie tej inwestycji realizowany jest przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie. W ciągu najbliższych tygodni dowiemy się, kto dokładnie zostanie wykonawcą nowej kładki dla pieszych i rowerzystów.
Komentarze (0)