Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Poznań. 24 grudnia otwarcie części remontowanej trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju

Poznań. 24 grudnia otwarcie części remontowanej trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju
MŁ/PAP
14.12.2022, o godz. 14:04
czas czytania: około 3 minut
0

Część remontowanej trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST), do przystanku Słowiańska, zostanie udostępniona 24 grudnia br. – poinformowały w środę władze Poznania. Pierwotnie uruchomienie komunikacji na tym odcinku miało nastąpić w styczniu 2023 r.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

Remont trasy PST rozpoczął się w sierpniu. Ze względów finansowych podzielono tę inwestycję na dwa etapy: z centrum do ul. Słowiańskiej oraz od przystanku Słowiańska do przystanku Szymanowskiego.

Prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak poinformował w środę, że po niecałych pięciu miesiącach od rozpoczęcia prac, pierwszy zmodernizowany fragment jest już prawie gotowy.

– Od początku zakładaliśmy wcześniejsze uruchomienie komunikacji na tym pierwszym odcinku. Pierwotnie miał być to styczeń, ale dzięki sprawnej pracy firmy PORR oraz konsorcjum NDI możemy otworzyć ten ponad 1,5-kilometrowy odcinek już za kilka dni – powiedział prezydent Poznania.

Pierwszy remont od 25 lat

– Wiemy, jak ważna dla północnej części Poznania jest cała trasa PST, a przez 25 lat nie była ona kompleksowo remontowana. Wpływało to zarówno na komfort jak i prędkość. Już za kilka miesięcy będzie ona jak nowa. Poznański Szybki Tramwaj znów będzie szybki i przede wszystkim bezpieczny – dodał Jaśkowiak.

Na odcinku od ulicy Roosevelta do przystanku Słowiańska rozebrano stare i ułożono nowe torowisko. Wymienione zostały szyny, podkłady i podsypka tłuczniowa. Na wąskich łukach, gdzie wcześniej były podkłady drewniane, zamontowane zostały – po raz pierwszy w Poznaniu – podkłady kompozytowe, a na odcinkach prostych – podkłady betonowe z tzw. zelówkami z poliuretanu.

Jak podano, takie rozwiązanie pozwoli wydłużyć żywotność trasy i ograniczy drgania. Podczas prac odsłonięto również koryta balastowe na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską. Wykonano w nich nową warstwę izolacyjną oraz wyłożono je matami wibroizolacyjnymi.

W najbliższych dniach prowadzone będą jeszcze m.in. profilowanie torowiska, prace elektryczne oraz regulacja sieci trakcyjnej.

To nie koniec prac

Oddanie fragmentu trasy PST do eksploatacji nie oznacza całkowitego zakończenia prac. Prowadzone one będą bez konieczności wstrzymania ruchu tramwajowego za dnia oraz nocą, gdy tramwaje nie będą kursować.

Miasto podało też, że coraz bardziej zaawansowane są prace na pozostałym remontowanym odcinku PST wykonywane przez spółkę NDI. Zgodnie z umową ta część prac ma zostać zakończona na przełomie maja i czerwca.

Roboty podtorowe w kierunku osiedla Sobieskiego są zakończone. Wykonawca rozpoczął tam układanie podkładów oraz montaż nawierzchni torowej.

“W listopadzie ukończono budowę nowych ścian peronowych na przystankach Słowiańska i Aleje Solidarności. Postęp widać również w zakresie robót towarzyszących. Dostawa materiałów i surowców na budowę odbywa się bez przerw, które mogłyby zagrozić ciągłości prowadzonych prac. W listopadzie zakończono m.in. dostawy szyn” – poinformowano.

Od 24 grudnia br. na otwartej części PST będzie kursował tramwaj linii numer 3. Jadąc od strony Górczyna tramwaj będzie skręcał z ulicy Głogowskiej w kierunku Dworca Zachodniego PST i pojedzie dolnym PST obsługując przystanki Kaponiera i Most Teatralny, a następnie wyremontowanym odcinkiem Poznańskiego Szybkiego Tramwaju do przystanku Słowiańska. Przed nim dwukierunkowe tramwaje będą zmieniały tor jazdy dzięki zastosowanemu rozjazdowi nakładkowemu i rozpoczynały kurs w kierunku centrum i Naramowic.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024