Przeświadczenie, że rowerem jeżdżą tylko osoby, których nie stać na kupno samochodu, niestety wciąż jeszcze gdzieniegdzie pokutuje. Inni uważają, że jednośladem po mieście poruszają się tylko ekolodzy, rowerowi aktywiści lub inni dziwacy. Kampania, którą w przyszłym roku chce zrealizować wrocławski magistrat, ma obalić te mity i jednocześnie wypromować rower jako oczywisty środek transportu miejskiego.
– Chcielibyśmy zmienić wizerunek roweru, który pokutuje u niektórych ludzi – tłumaczy Artur Wesołowski z sekcji ds. rozwoju ruchu rowerowego Urzędu Miejskiego Wrocławia. – W naszym mieście nie było jeszcze tak dużych kampanii poświęconych promowaniu roweru jako tradycyjnego środka transportu, a zauważyliśmy, że jest coraz więcej osób, które na rower przesiadają się same z siebie. Chcielibyście zatem poznać ich pomysły na przekonanie nieprzekonanych do wybrania roweru i zmiany utartych schematów myślenia o rowerzystach – dodaje.
– Liczymy na oryginalne projekty. Nie chodzi nam o akcje billboardowe czy plakatowe. Chodzi bardziej o wyjście w miasto, zaproponowanie szeregu działań, które pomogłyby zrealizować główny cel kampanii – tłumaczy Katarzyna Kasprzak z Wydziału Inżynierii Miejskiej UM.
Koszt kampanii powinien zamknąć się w kwocie 100-150 tysięcy złotych. Dodatkowym warunkiem jest to, aby skierowana ona była do osób w wieku 25-45 lat. Kampania powinna wpisywać się w politykę rowerową Wrocławia.
Można również sprawdzić, jak podobne kampanie wyglądały w innych europejskich miastach. – Na przykład w Monachium, które aspirowało do miana niemieckiej stolicy rowerów, odbyły się internetowe konkursy na najfajniejszych rowerzystów, sesje zdjęciowe z jednośladami, rowerowe motywy pojawiające się w przestrzeni miejskiej, a nawet klown rozdający rowerowe informatory – mówi Artur Wesołowski. – Wprawdzie monachijska kampania kosztowała 10 mln euro, jednak jesteśmy przekonani, że w zaproponowanym budżecie mogą zawrzeć się równie ciekawe pomysły – dodaje.
Projekty można zgłaszać do 18 listopada 2014. Wyniki konkursu poznamy 25 listopada 2014 roku, zwycięzca otrzyma nagrodę w wysokości 10 tysięcy złotych, a jego projekt zostanie zrealizowany w 2015 roku.
wroclaw.pl
Komentarze (0)