Podczas piątkowej konferencji w siedzibie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej szef resortu środowiska podkreślił, że jednym z aspektów polityki klimatycznej (w tym ograniczaniu zanieczyszczeń powietrza) powinien być transport.
– Rozwój infrastruktury i dobra komunikacja oparta na strategii zrównoważonego rozwoju mogą przyczynić się do wzrostu gospodarczego i lepszej jakości powietrza. Rozwój transportu powinien odbywać się przy jednoczesnym ograniczeniu jego oddziaływania na środowisko – powiedział Jan Szyszko.
Ministerstwo oświadczyło, że w ramach lepszej ochrony powietrza w kraju współpracuje z innymi resortami, w tym m.in. z Ministerstwem Energii.
– Transport niskoemisyjny jest ważnym elementem gospodarki, ochrony klimatu i walki ze smogiem – zaznaczył szef resortu środowiska.
Zmniejszenie poziomu zanieczyszczeń powietrza i emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę taboru transportu publicznego na niskoemisyjny, a także promowanie niskoemisyjnych samochodów osobowych to cel rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR).
Krzysztof Tchórzewski, minister energii (również obecny na konferencji w NFOŚiGW) podkreślił, że „ Elektryfikacja transportu będzie miała wymierny efekt dla ochrony środowiska”.
– Rozwój transportu elektrycznego wymaga skoordynowania wielu działań w zakresie polityki, wypracowania systemu ładowania aut, aż po wytwarzanie, gromadzenie i dystrybucję energii – dodał Tchórzewski.
Według danych MŚ w 2015 r. w Polsce było prawie 12 tys. autobusów miejskich, z czego jedynie 419 to autobusy na alternatywne paliwo (gazowe lub elektryczne). Te proporcje mają być radykalnie zmienione na korzyść pojazdów ekologicznych.
Luizjana
Komentarz #3007 dodany 2017-02-18 12:44:16
ale dlaczego w RPO mazowieckim marszałek Struzik preferuje autobusy diesla, niby oszczędne ale czemu nie elektryczne.. chyba w innych województwach jest podobnie..