Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

Koleje Mazowieckie kupują nowe pociągi. To rekordowa inwestycja

Koleje Mazowieckie kupują nowe pociągi. To rekordowa inwestycja
szp
08.05.2018, o godz. 8:59
czas czytania: około 2 minut
0

Ponad 1,42 mld zł ma kosztować zakup kilkudziesięciu pociągów dla Kolei Mazowieckich. Unijne dofinansowanie w wyniesie 580 mln zł.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Koleje Mazowieckie zamierzają kupić pociągi „Flirt” produkowane przez firmę Stadler z Siedlec. Na część projektu udało się otrzymać unijne dofinansowanie za pośrednictwem Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 (działanie „5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T”).

Zakup 12 sztuk – które będą obsługiwały trasę pomiędzy Sochaczewem, Warszawą i Celestynowem – ma kosztować 316,4 mln zł. Dofinansowanie to 128,55 mln zł.

Kolejny tuzin składów, który trafi na trasy między Skierniewicami, Warszawą i Mińskiem Mazowieckim to koszt 310,25 mln zł (dofinansowanie nieco ponad 126 mln zł).

Między Górą Kalwarią, Czachówkiem, Warszawą i Modlinem na trasy wyruszy 15 nowych pociągów wartych 387,77 mln zł (dofinansowanie – 157,57 mln zł).

Kolejne 16 składów kosztujących 413,61 mln zł (dofinansowanie – 168 mln zł) będzie jeździć między Warszawą i Tłuszczem.

Pierwsze pociągi wyjadą na tory w najbliższych dwóch latach. Kolejne będą dostarczane w kilku transzach do roku 2022.

Podpisanie umów na dofinansowanie odbyło się 5 kwietnia. Tydzień wcześniej Koleje Mazowieckie zawarły umowy kredytowe z dwoma bankami opiewające na kwotę ponad 1 mld zł.

– Nasze plany zakupowe są bardzo ambitne, dlatego musieliśmy kreatywnie podejść do kwestii finansowania tych śmiałych zamierzeń. Dzięki świetnie napisanym projektom udało się otrzymać ogromne dofinansowanie w ramach konkursu ogłoszonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych – mówi Cezary Lewandowski, członek zarządu, dyrektor finansowy Kolei Mazowieckich.

Składy, które w najbliższych latach wyjadą na tory, mogą rozwijać prędkość do 160 km/h. Zostaną wyposażone m.in. w bezprzewodowy dostęp do internetu, wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, platformę dla osób niepełnosprawnych, mocowania wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety z obiegiem zamkniętym oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej.

Źródło: mazowieckie.com.pl

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024