Reklama

AD1A Forum Recyklingu 2024 [04.07-14.10.24]

Gdańsk wyda 25 mln zł na utrzymanie sygnalizacji świetlnej

Gdańsk wyda 25 mln zł na utrzymanie sygnalizacji świetlnej
Barbara Krawczyk
08.11.2018, o godz. 9:20
czas czytania: około 2 minut
0

Utrzymanie i serwis urządzeń zintegrowanego systemu inteligentnego sterowania ruchem drogowym Tristar w Trójmieście, który ułatwia przejazd i skraca czas przejazdu w aglomeracji, w najbliższych latach wyniesie prawie 25 mln zł.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD 1B DZIAŁKA ecoworki.pl WOOD RECYCLING

W bieżącym roku wygasa umowa gwarancyjna na Trójmiejski Inteligentny System Transportu Aglomeracyjnego (Tristar). Przejęcie odpowiedzialności za system nastąpi już w grudniu.

Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu przejmą dwie firmy od 11 grudnia.

Przetargi na utrzymanie sprawności systemu Tristar został podzielony na dwa zadania: jedno dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r. i drugie dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.

W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany m.in. do bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar, dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu, zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego, codziennych objazdów oraz kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury, a także obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów. W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.

W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in. serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach, utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu, usuwanie wszystkich awarii i usterek, dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP. W tym przypadku złożono ofertę firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.

– W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu – mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD2 AKADEMIA BDO [16.07-25.08.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad1d pszok [25.07-28.08.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Smart city
css.php
Copyright © 2024