Reklama

AD1A Forum Recyklingu 2024 [04.07-14.10.24]

W Gdańsku powstała zielona strefa rekreacyjna

W Gdańsku powstała zielona strefa rekreacyjna
jw
14.06.2019, o godz. 10:54
czas czytania: około 2 minut
0

Zielony pokój, platformy rekreacyjne i piękne kwiaty. Zielona strefa rekreacyjna na upamiętnić polską historię i wpisać się w tożsamość Gdańska. Pomysł utworzenia na Ołowiance zielonej strefy rekreacyjnej powstał w Biurze Prezydenta ds. Komunikacji i Marki Miasta Urzędu Miejskiego.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD2 KOMPLEKSOWA DSK [05.08-03.09.24]

Łączna powierzchnia zielonej strefy to około 400 m.kw. To ogród typu pop up garden, w którym mocno zaakcentowano kwestie ekologiczne – zarówno na poziomie koncepcji, jak i w technologii wykonania obiektu. Cała konstrukcja została wykonana z naturalnego drewna modrzewiowego i osadzona na konstrukcji z palet. Zastosowanie tworzyw sztucznych zostało ograniczone do minimum, w myśl prowadzonej przez miasto kampanii „Gdańsk bez plastiku”.

Na bosaka po ogrodzie

Ogród składa się z „zielonego pokoju” – wydzielonego grabowym żywopłotem oraz wypełnionego kwiatami w chłodnych barwach (biel, błękit, fiolet), jak i dwóch platform rekreacyjnych wypełnionych trawnikiem i piaskiem, z rabatami kwiatowymi w ciepłych barwach (żółty, czerwony).

– Zachęcamy do zwolnienia i przyjrzenia się kształtom zgromadzonych tu kwiatów, do zdjęcia butów i wejścia boso na trawę lub piasek, do refleksji o roli zieleni w mieście. Tą instalacją podkreślamy użytkowy i rekreacyjny charakter zieleni miejskiej a jednocześnie zwracamy uwagę na potrzebę ochrony i zrównoważonego rozwoju – zaznacza Dariusz Wołodźko z UM Gdańsk.

Zieleń upamiętnia historię

Ogród, przygotowany we współpracy z Międzynarodowymi Targami Gdańskimi, stanowi także element obchodów rocznicy wyborów 4 czerwca 1989 r. – stąd między innymi wybór lokalizacji przy Filharmonii Bałtyckiej. Będzie można z niego korzystać do 23 sierpnia 2019 r. Po demontażu elementy instalacji zostaną wykorzystane do upiększenia wybranego terenu zieleni miejskiej w Gdańsku.

– Zielona Marka Miasta Gdańska jest ważnym elementem tożsamości naszego miasta. Realizujemy szereg działań o charakterze edukacyjnym, poprzez które zachęcamy mieszkańców do aktywnego włączenia się zazielenianie swojego najbliższego otoczenia m.in. poprzez zachęcanie do udziału w konkursie na najpiękniejszy gdański balkon i przedogródek, składanie zielonych projektów w budżecie obywatelskim czy promowanie łąk kwietnych jako ważnego elementu zielonej infrastruktury miasta – dodaje Wołodźko.

 

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ZM WEBINAR1 Fundacja Sendzimira [23.08-08.09.24]

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD1A Forum Recyklingu 2024 [04.07-14.10.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad3b zm MSO [12.08-16.10.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Zieleń miejska
css.php
Copyright © 2024