Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Rewitalizacja Starego Miasta w Lublinie

Rewitalizacja Starego Miasta w Lublinie
jw
17.06.2019, o godz. 11:02
czas czytania: około 2 minut
0

W Lublinie realizowany jest projekt „Nowe życie Starego Miasta: rewitalizacja zabytków dziedzictwa historycznego i kulturalnego w Łucku i Lublinie”.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

– Lublin to przykład samorządu, dla którego rewitalizacja Starego Miasta, promocja historycznego i kulturalnego dziedzictwa oraz dialog międzykulturowy stanowią ważne elementy wykorzystywane w transgranicznej współpracy i realizacji działań strategicznych miasta – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.

Największym zadaniem w ramach projektu jest rewitalizacja Baszty Gotyckiej – przeprowadzenie badań architektonicznych, prace konserwatorskie, remont pokrycia dachowego, montaż iluminacji baszty, rekonstrukcja wnętrza baszty i fragmentu murów obronnych.

Stworzenie XVI-wiecznej makiety Wzgórza Zamkowego z brązu i umieszczenie jej w obszarze Starego Miasta jest kolejną atrakcją turystyczną i promocyjną dofinansowywaną z projektu, przygotowaną z myślą o mieszkańcach i gościach Lublina. Projekt pozwoli także na organizację dwóch edycji Festiwalu Legend – 2019 i 2020 – wydarzenia, podczas którego Rynek Starego Miasta zamienia się w magiczny tygiel, w którym mieszają się wydarzenia i bohaterowie mniej lub bardziej znanych historii Lublina.

Liderem projektu jest Miasto Łuck. Działania po stronie partnera ukraińskiego skupiać się będą wokół prac mających na celu ożywienie dawnej świetności Wieży Czartoryskich wraz z murem obronnym, klasztorem Jezuitów i podziemnymi piwnicami. Aranżacja interaktywnego muzeum rycerstwa średniowiecznego w piwnicach pod wieżą oraz stworzenie ekspozycji w lochach klasztoru to działania, które zostaną wykonane w celu stworzenia cennych atrakcji dla mieszkańców Łucka i turystów odwiedzających miasto. Projekt dopełniają konferencje naukowe i kampania informacyjno-promocyjna.

Łączna wartość projektu to 1,67 mln euro. Dofinansowanie projektu stanowi 90 proc., a wkład własny miast partnerskich – 10 proc.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Zieleń miejska
css.php
Copyright © 2024