Zgodnie z propozycją Ministerstwa Klimatu i Środowiska, wprowadzający do obrotu paliwa będą zobowiązani do osiągnięcia określonej na poszczególne lata oszczędności energii finalnej. Obowiązek ten ma stopniowo rosnąć – od 0,2 proc. w 2021 r. do 1 proc. w 2030 r. Do 2025 r. częściowo będzie można ten obowiązek zrealizować za pomocą opłaty zastępczej.
Katalog przedsięwzięć objętych systemem świadectw efektywności energetycznej rozszerzono o wymianę lub modernizację pojazdów drogowych lub kolejowych, czy ograniczenie strat sieciowych przy dystrybucji paliw ciekłych. Pojawia się też modernizacja czy naprawa urządzeń sieciowych, czy to w sieciach do przesyłania energii elektrycznej, czy też ciepła lub chłodu. Prezes URE ma co roku zbierać i publikować informacje na temat uzyskanych w ten sposób oszczędności energii.
Komentarze (0)