– Planowany parking będzie stanowił uzupełnienie wybudowanego węzła przesiadkowego przy ul. Franczaka „Lalka”. Rozwiązania takie jak parkingi Park&Ride to możliwość płynniejszego poruszania się po mieście dla wszystkich mieszkańców i lepsze połączenie Lublina z gminami ościennymi. To ważne inwestycje nie tylko z punktu widzenia Miasta Lublin, ale także całego Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
Założenia inwestycji
Budowa parkingu P&R, w rejonie istniejącej pętli przy skrzyżowaniu ul. Droga Męczenników Majdanka z ul. Grenadierów, zakłada powstanie obiektu o pojemności 44 pojazdów, w tym 3 miejsc dla osób z niepełnosprawnościami. Przebudowę przejdzie również odcinek ul. Grenadierów na długości projektowanego parkingu. Ponadto zadanie obejmuje odwodnienie terenu, budowę oświetlenia (11 nowych latarni), wytyczenie chodników i przejść dla pieszych oraz montaż monitoringu wizyjnego w postaci kamer. Na realizację zadania wykonawca będzie miał 6 miesięcy od daty podpisania umowy. Będzie to piąty tego typu parking w mieście. Kierowcy mają już do dyspozycji P&R przy ulicach: Choiny, Żeglarskiej, Abramowickiej oraz przy al. Kraśnickiej.
W ramach projektu unijnego
Ogłoszone postępowanie to komponent realizowanego projektu unijnego „Budowa, modernizacja przystanków i węzłów przesiadkowych zintegrowanych z innymi rodzajami transportu dla potrzeb LOF”, w ramach którego powstało już 7 węzłów przesiadkowych w rejonie ulic: Żeglarskiej, Franczaka „Lalka”, al. Kraśnickiej, Granitowej, Zbożowej, Osmolickiej oraz Abramowickiej. Całkowita wartość projektu to ponad 83 mln zł, z czego ponad 81% stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej.
Parking typu Park&Ride przeznaczony jest dla osób, które dojeżdżają z przedmieść, sąsiednich gmin i korzystają z komunikacji miejskiej. Kierowcy pozostawiają swoje pojazdy w wyznaczonych miejscach, przesiadają się do komunikacji zbiorowej i w ten sposób kontynuują podróż do centrum miasta.
Komentarze (0)