Tunel, który jest najdłuższym, pozamiejskim, drążonym w skale, tego typu obiektem w Polsce, we wtorek został przebity w obecności dziennikarzy, władz samorządowych i pracowników firmy realizujących inwestycję.
Przełomowy moment w budowie trasy S3
Dyrektor wrocławskiego oddziału GDDKiA Lidia Markowska w rozmowie z dziennikarzami, podkreśliła, że wydrążenie tunelu to przełomowy moment w budowie trasy S3 z Bolkowa do granicy z Czechami w Lubawce. „Całość inwestycji ma zostać ukończona w 2024 r.” – powiedziała Markowska.
Dyrektor dodała, że wkrótce w wydrążonym tunelu rozpoczną się prace przy budowie drogi. Markowska wskazała, że przy budowie trasy S3 pracują osoby z 11 krajów.
Na konstrukcję tunelu TS-26 składają się dwie nawy główne dla ruchu pojazdów: lewa (wschodnia) o długości 2301,88 m i prawa (zachodnia) o długości 2272,2 m, osiem przejść ewakuacyjnych poprzecznych i jeden przejazd awaryjny w środku tunelu.
Dwa odrębne działania
Jak przypomniała GDDKiA, budowa odcinka drogi ekspresowej S3 Bolków – Lubawka (granica państwa) podzielona została na dwa odrębne zadania: Bolków – Kamienna Góra Północ oraz Kamienna Góra Północ – Lubawka (granica państwa). W ramach obu inwestycji powstanie łącznie ponad 31-kilometrowy odcinek trasy S3, który połączy się w przyszłości z czeską autostradą D11. W ciągu trasy S3 z Bolkowa do Lubawki budowany jest też jeszcze jeden tunel o długości około 320 metrów.
Wartość całej inwestycji to ponad 2,5 mld zł. Inwestycja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Komentarze (0)