Bioetanol w komunikacji miejskiej
25 marca br. w Gdańsku odbyło się seminarium “Wykorzystanie bioetanolu w komunikacji miejskiej”. Seminarium zostało zorganizowane przez Europejskie Centrum Energii Odnawialnej (EC BREC/IBMER) we współpracy ze szwedzką Agencją Energetyczną STEM. W seminarium wzięło udział 60 osób, reprezentujących m.in.: rząd, samorząd, gorzelnie, przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej oraz instytucje naukowo-badawcze.
Celem seminarium było przedstawienie aktualnego stanu wykorzystania bioetanolu w świecie oraz dyskusja nad możliwością stosowania tego paliwa w Polsce w pojazdach komunikacji miejskiej. Podczas seminarium zwrócono uwagę na aspekty ekonomiczne oraz ekologiczne stosowania paliwa bioetanolowego.
W ostatnim okresie nastąpił w Unii Europejskiej dynamiczny rozwój zastosowań w transporcie biopaliw ciekłych, w szczególności bioetanolu. Jednocześnie trwają zaawansowane prace nad prawnym i finansowym uregulowaniem kwestii stosowania biopaliw. Projekt dyrektywy UE przewiduje, że do 2005 r. biopaliwa będą stanowiły minimum 2% w bilansie paliw transportowych UE (obecnie 0,36%), a do 2010 r. – 5,75%. Polska jest jednym z największych producentów bioetanolu o olbrzymich możliwościach rozwoju jego zastosowań w transporcie. Jednocześnie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przygotowało projekt ustawy o organizacji rynku biopaliw (w oryginale eko-paliw), który przewiduje, że udział biopaliw w rynku paliw ciekłych w Polsce będzie wynosił 5% już w 2005 r....
Celem seminarium było przedstawienie aktualnego stanu wykorzystania bioetanolu w świecie oraz dyskusja nad możliwością stosowania tego paliwa w Polsce w pojazdach komunikacji miejskiej. Podczas seminarium zwrócono uwagę na aspekty ekonomiczne oraz ekologiczne stosowania paliwa bioetanolowego.
W ostatnim okresie nastąpił w Unii Europejskiej dynamiczny rozwój zastosowań w transporcie biopaliw ciekłych, w szczególności bioetanolu. Jednocześnie trwają zaawansowane prace nad prawnym i finansowym uregulowaniem kwestii stosowania biopaliw. Projekt dyrektywy UE przewiduje, że do 2005 r. biopaliwa będą stanowiły minimum 2% w bilansie paliw transportowych UE (obecnie 0,36%), a do 2010 r. – 5,75%. Polska jest jednym z największych producentów bioetanolu o olbrzymich możliwościach rozwoju jego zastosowań w transporcie. Jednocześnie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przygotowało projekt ustawy o organizacji rynku biopaliw (w oryginale eko-paliw), który przewiduje, że udział biopaliw w rynku paliw ciekłych w Polsce będzie wynosił 5% już w 2005 r....