Hej ho! PoSEGREGUJmySZKŁO - pod takim hasłem trwała półroczna kampania promująca zbiórkę szklanych opakowań. Celem akcji był odzysk zużytych opakowań szklanych z odpadów komunalnych z koniecznością ich segregacji na dwa kolory.
Organizatorami akcji byli Huta Owens-Illinois Polska, Recykling Centrum oraz Stowarzyszenie Forum Opakowań Szklanych.


O przebiegu akcji i osiągniętych efektach poinformował Zygmunt Lula, Dyrektor ds. Rozwoju Systemów Recyklingu Szkła:
– Celem akcji było zachęcenie masowego odbiorcy do selektywnej zbiórki szkła opakowaniowego oraz wzmocnienie wizerunku szkła jako materiału najbardziej właściwego dla ochrony środowiska.
„Segreguj szkło” to akcja o charakterze społecznym a nośnikami informacji były billboardy, citylighty, ulotki oraz ogłoszenia prasowe. Działania organizatorów były pionierskie, z całą pewnością mogę dziś powiedzieć, że odniosły sukces.
Nad częścią merytoryczną kampanii pracował zespół organizatorów, graficznie akcję przygotowała krakowska agencja Kunszt.
Promocja była prowadzona w miastach, które są już zaangażowane w budowę infrastruktury komunalnej uwzględniającej zbiórkę szkła w podziale na dwa kolory. Segregowaliśmy w Krakowie, Rzeszowie, Wrocławiu oraz na Górnym Śląsku. Mieszkańcom dostarczone zostały ulotki, w miastach zawisły plaka...