PIGO o zużytym sprzęcie elektronicznym i elektrycznym
Wiosną 2005 r. w decydującą fazę wkraczają prace sejmowej podkomisji ds. rozpatrzenia ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. Podczas drugiego czytania tego projektu w Sejmie powinny zostać przyjęte zasadnicze i systemowe rozwiązania dotyczące zasad zbiórki zużytego sprzętu oraz źródeł jej finansowania.
Polska Izba Gospodarki Odpadami już w grudniu 2004 r. zajęła w tej sprawie stanowisko, gdyż to właśnie nasze firmy będą z pewnością zajmować się zbiórką tego sprzętu od mieszkańców. Wydaje się również oczywiste, że przedsiębiorstwa będące członkami Izby, dysponujące niezbędnym doświadczeniem organizacyjnym, zapleczem logistycznym, bazami i transportem, powinny organizować punkty zbiórki sprzętu, do których mieszkańcy będą mogli bezpłatnie dostarczać złom elektroniczny.
Zbiórka bezpośrednia
Niewątpliwie rozwiązania, które zostaną w tej ustawie przyjęte, będą miały niezwykle istotne znaczenie dla całego systemu gospodarki odpadami. Zapewnienie bowiem pozyskiwania odpadów sprzętu od użytkowników indywidualnych, czyli gospodarstw domowych, w wysokości nie mniej niż 4 kg na osobę rocznie, jest trudnym i zasadniczym wyzwaniem i obowiązkiem, który wynika wprost z dyrektywy 2002/96/WE. Konieczny jest zatem wybór odpowiednio efektywnego systemu zbiórki zużytego sprzętu oraz wydajny i tani przepływ zużytych urządzeń do zakładów przetwarzania. Doświadczenia krajowe i unijne wskazują wyraźnie na zależność pomiędzy rodzajem selektywne...
Polska Izba Gospodarki Odpadami już w grudniu 2004 r. zajęła w tej sprawie stanowisko, gdyż to właśnie nasze firmy będą z pewnością zajmować się zbiórką tego sprzętu od mieszkańców. Wydaje się również oczywiste, że przedsiębiorstwa będące członkami Izby, dysponujące niezbędnym doświadczeniem organizacyjnym, zapleczem logistycznym, bazami i transportem, powinny organizować punkty zbiórki sprzętu, do których mieszkańcy będą mogli bezpłatnie dostarczać złom elektroniczny.
Zbiórka bezpośrednia
Niewątpliwie rozwiązania, które zostaną w tej ustawie przyjęte, będą miały niezwykle istotne znaczenie dla całego systemu gospodarki odpadami. Zapewnienie bowiem pozyskiwania odpadów sprzętu od użytkowników indywidualnych, czyli gospodarstw domowych, w wysokości nie mniej niż 4 kg na osobę rocznie, jest trudnym i zasadniczym wyzwaniem i obowiązkiem, który wynika wprost z dyrektywy 2002/96/WE. Konieczny jest zatem wybór odpowiednio efektywnego systemu zbiórki zużytego sprzętu oraz wydajny i tani przepływ zużytych urządzeń do zakładów przetwarzania. Doświadczenia krajowe i unijne wskazują wyraźnie na zależność pomiędzy rodzajem selektywne...