Kreowanie ekologicznego wizerunku firmy
Coraz częściej przedsiębiorstwa i organizacje z różnych branż, działające na rynku usług i w sferze produkcji materialnej, podejmują intensywne działania na rzecz świadomego budowania tzw. ekologicznego wizerunku firmy. To właśnie stosunek do środowiska naturalnego sytuuje daną organizację na mapie społecznej percepcji i jest elementem składowym sukcesu.
Budując swoją tożsamość, organizacja określa cele, treści i formy działania, które pragnie przekazać i utrwalić w otoczeniu, co z kolei pozwala odróżnić ją od innych działających na rynku. Tożsamość kreuje m.in. informację o samej firmie i jej „produkcie” oraz kształtuje wizerunek i markę. Wyraża się ona także poprzez spójny system identyfikacji wizualnej oraz zróżnicowane formy komunikacji z otoczeniem. Jest to więc w pewnym sensie „obiektywna” rzeczywistość, znajdująca określone odbicie w świadomości społecznej (wizerunek firmy). Proces społecznego „konstruowania” wizerunku odbywa się pod wpływem osobistych doświadczeń konkretnych ludzi (konsumentów, klientów), uznanych za wiarygodne opinii innych osób (szczególnie autorytetów w danej dziedzinie) oraz oddziaływania środków masowego przekazu. Od tego, jak dana organizacja pragnie być postrzegana przez otoczenie (tzn. jaki jest jej pożądany wizerunek), zależy w dużym stopniu strategia długookresowych działań komunikacyjnych.
Odpowiedzialność „ekologiczna”
W ciągu kilkunastu lat, jakie minęł...
Budując swoją tożsamość, organizacja określa cele, treści i formy działania, które pragnie przekazać i utrwalić w otoczeniu, co z kolei pozwala odróżnić ją od innych działających na rynku. Tożsamość kreuje m.in. informację o samej firmie i jej „produkcie” oraz kształtuje wizerunek i markę. Wyraża się ona także poprzez spójny system identyfikacji wizualnej oraz zróżnicowane formy komunikacji z otoczeniem. Jest to więc w pewnym sensie „obiektywna” rzeczywistość, znajdująca określone odbicie w świadomości społecznej (wizerunek firmy). Proces społecznego „konstruowania” wizerunku odbywa się pod wpływem osobistych doświadczeń konkretnych ludzi (konsumentów, klientów), uznanych za wiarygodne opinii innych osób (szczególnie autorytetów w danej dziedzinie) oraz oddziaływania środków masowego przekazu. Od tego, jak dana organizacja pragnie być postrzegana przez otoczenie (tzn. jaki jest jej pożądany wizerunek), zależy w dużym stopniu strategia długookresowych działań komunikacyjnych.
Odpowiedzialność „ekologiczna”
W ciągu kilkunastu lat, jakie minęł...