Inwestycje parkowe są przedsięwzięciami wymagającymi dużych nakładów finansowych. I nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ od wieków były to inwestycje kosztowne. Jak dawniej, powstają wciąż nowe założenia, żywe pomniki, które potrafią trwać dziesiątki a nawet setki lat, ciesząc kolejne pokolenia. Ciężar ich finansowania – przy właściwej promocji pomysłu – może stać się znacznie mniej dokuczliwy, gdy do projektu uda się przekonać sponsorów.

Wspaniałym przykładem parku promującego komercyjne marki jest Park Millenium w Chicago, który został otwarty dla publiczności w lipcu 2004 r.By go stworzyć, miasto aktywnie zabiegało o sponsorów. Nic zatem dziwnego, że rezultaty okazały się imponujące, a Park Milenium to jeden z najpopularniejszych celów turystycznych w swoim regionie.
 
Dobry przykład
Powierzchnia parku, położonego na przedmieściach Chicago, wynosi niemal 10 ha. Stanowi on nie tylko centrum muzyki, sztuki czy nowoczesnej architektury, ale również śmiałe założenie krajobrazowe. Trudno byłoby to osiągnąć bez sponsorów, których nazwy spotkać można na każdym kroku. I tak, centralny punkt parku stanowi pawilon upamiętniający zmarłego w 1999 r. J.A. Pritzkera, biznesmena pochodzącego z Chicago, znanego m.in. ze stworzenia sieci hoteli Hyatt (Jay Pritzker Pavilion). Natomiast na Placu Wrigley (Wrigley Square) stanął pomnik Mi...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?