Wprowadzanie opłat za odprowadzanie ścieków w postaci wód opadowych i roztopowych z powierzchni zanieczyszczonych o trwałej nawierzchni do urządzeń kanalizacji deszczowej, będących w posiadaniu Wodociągów Miejskich w Radomiu, nastąpiło w oparciu o obowiązujący stan prawny.
Urząd Miejski w Radomiu przystąpił do procedury przekazania aportem do Spółki Wodociągi Miejskie sieci kanalizacji deszczowej. Prace przygotowawcze rozpoczął, specjalnie powołany zespół, który zajął się faktycznym inwentaryzowaniem sieci kanalizacji deszczowej oraz powierzchni terenów utwardzonych do prac przygotowawczych dotyczących opracowania wniosku do taryfy opłat.
Wspólne ustalenia Urzędu Miejskiego i Wodociągów Miejskich w Radomiu doprowadziły do przygotowania szczegółów dalszej współpracy. Ustalono, że Spółka przygotuje wniosek taryfowy oraz termin wdrożenia opłat do 01 lipca 2008 r.
Na przełomie lutego i marca 2008 r. Wodociągi Miejskie opracowały wniosek o zawarcie umowy na odprowadzanie ścieków opadowych, który rozesłano do ok. 300 podmiotów.
na terenie miasta. Wówczas pojawiało się wiele krytycznych komentarzy w lokalnych mediach. W gazetach rozpisywano się na temat wprowadzenia dodatkowych opłat obciążających przedsiębiorców. Tytuły tekstów, takie jak „podatek od deszczu”, kształtowały negatywn...