Przy budowie infrastruktury podziemnej zlokalizowanej w ciągach komunikacji drogowej nie zawsze uwzględniane są wszystkie aspekty techniczne, mające później wpływ na stan zrealizowanego przedsięwzięcia.
Podstawowymi czynnikami, które mają bezpośredni wpływ na stan techniczny dróg publicznych, są: dobór odpowiednich materiałów posiadających zezwolenia do zabudowy w ciągach komunikacji drogowej, poparte wydaniem Aprobaty Technicznej IBDiM, oraz właściwy wybór technologii wykonawstwa infrastruktury podziemnej, dokonywany poprzez głęboką analizę zastosowania technologii otwartego wykopu bądź technologii bezwykopowej.
Jednym z podstawowych i bardzo trudnych problemów dla inwestorów jest uzyskanie zgody od zarządcy dróg na realizację obiektów budowlanych, takich jak kanalizacja sanitarna w pasie drogowym. Zarządcy dróg wyrażają zgodę na zlokalizowanie infrastruktury w pasie drogowym jedynie w szczególnie uzasadnionych przypadkach (zgodnie z ust. 3. art. 39 ustawy o drogach publicznych).
Obowiązująca przy przetargach Ustawa Prawo zamówień publicznych z 29 stycznia 2004 r. (DzU z 2007 r. nr 223, poz. 1655, z późn. zm.), zgodnie z art. 30 ust. 1, zezwala na opisywanie materiałów za pomocą cech technicznych i jakościowych, co nie koliduje z Ustawą drogową z 21 marca 1985 r. (DzU 2007 r. nr 19, poz. 115) art. 39 ust.3a, a wręcz ją uz...