Światowy rynek motoryzacyjny określa zadania i wymusza nowe rozwiązania w zakresie recyklingu aut elektrycznych i hybrydowych.

Według ekspertów, w najbliższym czasie sprzedaż aut hybrydowych w Polsce będzie oscylować wokół liczby dwóch tysięcy. Obecną sytuację na polskim rynku samochodów elektrycznych i hybrydowych pokazano w tabeli 1. Dla porównania w tabeli 2. zebrano wyniki sprzedaży tego typu aut w USA.

Analizując powyższe dane, okazuje się, że w 2012 r. zarejestrowano w Polsce jedynie o dwa samochody elektryczne więcej niż rok wcześniej. Taki wynik oznacza, co prawda, wzrost o prawie 6%, niemniej jednak wyraźnie widać, że przy obecnym poziomie cen, auta elektryczne są poza zasięgiem miażdżącej większości osób i firm w naszym kraju. Tymczasem w sąsiednich Niemczech w latach 2011-2012 zarejestrowano blisko 2400 samochodów elektrycznych wyprodukowanych w Japonii, nie licząc dodatkowych co najmniej 1-3 tys. aut wyprodukowanych w Niemczech lub importowanych z innych państw ? bez programu dopłat/ulg w podatkach do zakupu EV (samochody elektryczne). W Polsce nabywcami są głównie firmy ? najprawdopodobniej traktujące zakup auta elektrycznego jako część działań marketingowych.

Jeżeli weźmiemy pod uwagę szacunki ekspertów rynku motoryzacyjnego, wg których w 2013 r. w Polsce zostało sprzedanych ok. 255 tys. nowych samochodów, to auta hybrydowe oraz elektryczne będą stanowić mniej niż jeden procent wszystkich samochodów sprzedanyc...