Ekoinnowacje na czasie
W ostatnich dniach maja br. w Poznaniu odbyła się konferencja prasowa, która zainaugurowała ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną ?Jesteś kreatorem? Zostań ekoinnowatorem!?. Projekt jest kierowany do studentów, przedsiębiorców i przedstawicieli administracji publicznej.
W Polsce ciągle brakuje innowacyjnych przedsięwzięć ekologicznych, problemem jest też niska świadomość związana zarówno z wdrażaniem ekoinnowacji, jak i z praktyczną realizacją zasad zrównoważonego rozwoju. Powodem tego jest m.in. niewystarczająca ilość informacji na temat nowatorskich działań, które są przyjazne środowisku. Przedsiębiorcy ciągle jeszcze nie zdają sobie sprawy z korzyści wynikających z wprowadzania ekoinnowacji na gruncie firmowym. Odnotowujemy też zbyt mało przykładów owocnej współpracy pomiędzy światem nauki i biznesu w zakresie realizacji pomysłów sprzyjających zachowaniu równowagi ekologicznej. Istnieje jednak szansa, że ten stan rzeczy wkrótce ulegnie poprawie. Kampania informacyjno-edukacyjna, organizowana przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, może sprawić, że Polska przestanie być jednym z najmniej ekoinnowacyjnych krajów Unii Europejskiej.
Rozpoczęty niedawno projekt pod hasłem: ?Jesteś kreatorem? Zostań ekoinnowatorem!? będzie realizowany jeszcze przez 16 miesięcy i obejmie m.in. przeprowadzenie trzech konkursów dla studentów ? na najlepszą pracę dyplomową nawiązującą do tematu kampanii oraz propozycję ek...