Wyzwania transportowe Światowych Dni Młodzieży. Cz. 2
Obecne metody prognozowania ruchu pozwalają na analizowanie różnych scenariuszy rozwiązań komunikacyjnych i wybór optymalnej wersji. Korzystając z tego instrumentu, uczestnicy warsztatów Politechniki Krakowskiej opracowali model obsługi transportowej Światowych Dni Młodzieży, opierając się na Krakowskim Modelu Ruchu, opisanym w programie PTV VISUM.
Przyjęte założenia pozwalają na szybkie zmiany parametrów i natychmiastową reakcję modelu, a to umożliwia szeroki zakres zastosowań. Konieczna była aktualizacja modelu sieci transportowej do stanu na lipiec 2016 r. oraz opracowanie więźby ruchu w czasie głównych uroczystości, w tym m.in. więźby ruchu dla piątkowej Drogi Krzyżowej na krakowskich Błoniach, polegającej na symulacji opuszczania Błoń przez pielgrzymów.
Ruch pielgrzymów
Dane wejściowe do więźby ruchu dostosowano do typowego wakacyjnego wieczoru przy następujących założeniach:
- zmniejszenie ruchu z uwagi na okres wakacyjny do poziomu 96%,
- udział godziny 18 w dobowym rozkładzie ruchu 5%,
- współczynnik ograniczenia liczby codziennych podróży z powodu ŚDM ? 50%.
W ten sposób przeliczoną więźbę przyjęto jako prognozowane ?tło? typowego ruchu w tym czasie, niezwiązanego z Drogą Krzyżową ŚDM. W kolejnym kroku nałożono więźbę ruchu pielgrzymów opuszczających Błonia udających się w różne strony, w tym przyjezdnych z zewnątrz, rozl...