Oba miasta używają produkowanych w ZSRR, a potem w Rosji pociągów złożonych z wagonów serii 81. Warszawa przekazywać je będzie Kijowowi, uzupełniając własną flotę o zakupy nowocześniejszych wagonów innych producentów.
Korzyść dla Kijowa
To rozwiązanie to także korzyść dla Kijowa. Po pierwsze: miasto będzie mogło uzupełnić sprzęt za stosunkowo niewielkie pieniądze. Po drugie – wykorzystanie wagonów serii 81 pozwoli uniknąć Kijowowi dodatkowych wydatków na przeszkolenie personelu i przebudowy peronów.
Co więcej: wykorzystanie części zamiennych dostarczanych z Warszawy umożliwi Kijowowi dokonywanie koniecznych napraw i utrzymanie już posiadanych wagonów w ruchu. A jest to niezwykle trudne w warunkach odcięcia od dostaw rosyjskich producentów.
– Przedstawiciele przewoźników z obu miast rozmawiali dzisiaj na temat współpracy. Inicjatorami spotkania było Międzynarodowe Stowarzyszenie Przedsiębiorców Polskich na Ukrainie – poinformował Urząd Miasta Warszawy.
Seria 81
Metro Warszawskie zakupiło łącznie 37 nowych składów wagonów czeskiego producenta, nazwanych Skoda Varsovia. Pierwsze dotarły już do stolicy, obsługiwać mają nowo budowane trasy, a z czasem zastępować wagony serii 81.
– Metro Warszawskie dysponuje obecnie 22 pociągami tej serii. Stopniowo, gdy tylko nowe składy skody zyskają odpowiednie pozwolenia, będą zastępowane przez nowy tabor. Dlatego stołeczne metro zadeklarowało wsparcie w dostarczeniu części zamiennych, a także pomoc w zakresie wymiany wiedzy i doświadczenia potrzebnego do modernizacji ukraińskich pociągów – informuje PAP.
Do Warszawy przyjedzie grupa robocza z Kijowa, aby na miejscu opracować konkretne rozwiązania.
Rosyjskie wagony serii 81 były pierwszymi, które wyjechały na trasy warszawskiego metra. Ich produkcją zajmują się równoległe dwa rosyjskie zakłady: Mietrowagonmasz – Mytiszczi i Wagonmasz – Petersburg. Pierwsze egzemplarze wyjechały na tory w 1978 r. Poza państwami, które niegdyś należały do ZSRR, użytkowane są także w Warszawie, Pradze, Budapeszcie i Sofii.
Komentarze (0)