Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Gdańsk z kolejnym unijnym dofinansowaniem dla infrastruktury drogowej

Gdańsk z kolejnym unijnym dofinansowaniem dla infrastruktury drogowej
Bartłomiej Leśniewski
19.12.2023, o godz. 8:10
czas czytania: około 2 minut
0

Inwestycje poprawiające bezpieczeństwo pieszych oraz rowerzystów, prowadzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni oraz Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, zostały pozytywnie ocenione przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT).

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

„Zadania z zakresu podnoszenia bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego we Wrzeszczu Dolnym, na Przymorzu Wielkim i Chełmie oraz pojedyncze realizacje w innych dzielnicach Gdańska, a także działalność edukacyjna zyskały dofinansowanie z Unii Europejskiej w kwocie ponad 1,2 mln zł” – czytamy w komunikacie Urzędu Miasta Gdańsk.

Trzy projekty

CUPT to jednostka rządowa koordynująca pozyskiwanie przez beneficjentów instytucjonalnych i prywatnych środków z programów Unii Europejskiej dotyczących szeroko pojętej komunikacji i transportu w ramach Funduszu „Infrastruktura i Środowisko” oraz Funduszu Spójności.

Złożone przez Gdańsk trzy projekty uspokajania ruchu i ich realizacje w ubiegłych latach oraz 2023 roku spełniły wszystkie formalne wymagania i zostały pozytywnie zweryfikowane przez CUPT, co pozwoliło na pozyskanie pełnego bądź częściowego refinansowania poszczególnych zadań.

Dla rowerzystów

Pierwszy z projektów koncentrował się na podnoszeniu poziomu bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w trzech gdańskich dzielnicach: Wrzeszcz Dolny, Przymorze Małe i Chełm. W ramach projektu, dzięki pracom GZDiZ i DRMG wyznaczono nowe przejścia dla pieszych przy ul. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego oraz przy ul. Cieszyńskiego. Dodatkowo wyniesione zostały „zebry” na ul. Lilli Wenedy i Chrobrego, na ul. Białej, na ul. Nieborowskiej i Reformackiej. Dodatkowo zamontowano progi zwalniające na ul. Kolorowej oraz ul. VII Dwór.

Dla pieszych

Drugi z projektów objął pojedyncze realizacje w różnych dzielnicach Gdańska. Refinansowanie kosztów robót otrzymały:

  • wykonanie nowego przejścia z azylem dla pieszych na ul. Leszczynowej,
  • budowa azylu na przejściu dla pieszych na ul. Małomiejskiej,
  • wymiana progów zwalniających na ul. Łowickiej.
  • wyniesienie przejścia dla pieszych na ul. Kamienna Grobla.

„Dodatkowo z pozyskanych w ramach konkursu CUPT funduszy Gdańsk otrzymał zwrot kosztów powstania Rowerowego Placu Manewrowego i Rowerowego Miasteczka Ruchu Drogowego na terenie Szkoły Podstawowej nr 81 na ul. Siedleckiego. Była to realizacja zadania z Budżetu Obywatelskiego” – czytamy w komunikacie Urzędu Miasta Gdańsk.

Infrastruktura drogowa

W zakresie trzeciego projektu zgłoszonego przez Gdańsk znalazły się realizacje zadań na Siedlcach i Oruni Górnej-Gdańsku Południe. Tam zwrot części poniesionych kosztów objął wyniesienie przejścia i przejazdu rowerowego w rejonie ul. Kolonia Zręby i Kartuskiej, budowę wyniesionego przejazdu dla rowerów i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu Nowych Ogrodów i ul. Strzeleckiej, a także wykonanie Oruńskiego miasteczka ruchu drogowego w ramach Budżetu Obywatelskiego na terenie Szkoły Podstawowej nr 56 przy ul. Małomiejskiej.

Unijne środki pozwolą również na realizację działań edukacyjnych, prowadzonych w gdańskich szkołach. Na początku 2024 roku do wybranych podstawówek trafią mobilne miasteczka ruchu drogowego. To zestawy pomocy edukacyjnych przeznaczonych do nauki przepisów ruchu drogowego w zakresie ruchu pieszych oraz bezpiecznego poruszania się rowerem czy hulajnogą.

 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024