– Okazało się, że piesi i rowerzyści w pierwszej kolejności będą mogli korzystać z drogi znajdującej się na zachodnim brzegu Warty na odcinku od okolic ul. Bielniki po rejon, gdzie budowane są mosty Berdychowskie – wyjaśnia Agata Kaniewska, rzecznik poznańskiego Zarządu Transportu Miejskiego. – Od czwartkowego popołudnia trwa też sprzątanie trasy z naniesionego piasku i mułu. A gdy działania te dobiegną końca, wówczas będzie można zdjąć zapory i oznakowanie zakazujące ruchu. Na swoje miejsce wracają także kosze na śmieci – podsumowuje Agata Kaniewska z ZTM.
Podmokły grunt po wschodniej stronie
Niestety jednak, pozostałe części Wartostrady, znajdujące się po wschodniej stronie, wciąż są wyłączone z użytkowania.
Jak informuje ZTM w Poznaniu, grunt jest zbyt podmokły, by mogły tam wjechać pojazdy czyszczące. Kolejne kontrole będą w tym miejscu prowadzone w przyszłym tygodniu.
Dodajmy, że wcześniej woda w Warcie i Cybinie osiągnęła poziom bliski stanowi ostrzegawczemu, a niektóre odcinki Wartostrady zostały zalane i tym samym wyłączone z użytku na pewien czas.
Barierki i nieprzejezdne strefy
W efekcie, poznańska Wartostrada w dużej części była nieprzejezdna. W związku z tym, przy wielu zjazdach na Wartostradę, a także w kilkunastu punktach na trasie ustawiono barierki i znaki zakazu ruchu.
Tymczasowo wyłączono też z użytku fragmenty trasy w okolicach od mostu Królowej Jadwigi do mostu Chrobrego, a także odcinek wzdłuż Cybiny w rejonie ICHOT oraz fragmenty położone na wysokości os. Piastowskiego i w okolicach ulic Piastowskiej i Bielniki.
Dwie ważne poznańskie trasy
Warto wiedzieć, że Wartostrada to układ ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż rzeki Warty, których budowę rozpoczęto w 2011 roku.
Nawierzchnię dróg zaliczanych do tej sieci wykonano głównie asfaltu, a także pobocza częściowo z naturalnego tłucznia dla biegaczy.
Założeniem projektu było umożliwienie uprawiania sportów w sąsiedztwie rzeki Warty, a także poprawa atrakcyjności terenów nadwarciańskich i ich dostępności. Wartostrada obejmuje dwie trasy o łącznej długości 13,6 km.
Budowę Wartostrady rozpoczęto w 2011 roku. Inwestycję realizowano w kilku etapach.
Komentarze (0)