Jak podali samorządowcy z Częstochowy, tramwajowe zamówienie obejmuje dostawy fabrycznie nowych tramwajów z wyposażeniem, szkolenia i dostarczenie dokumentacji technicznej. Całkowita pojemność nowych wozów nie może być mniejsza niż 200 osób, a liczba pełnowymiarowych miejsc siedzących to co najmniej 54.
Nowe pojazdy mają być dedykowane przebudowanej linii tramwajowej, a w przyszłości potencjalnie także nowym (Parkitka) lub zmodernizowanym (Kucelin) odcinkom linii tramwajowej.
Tramwaje
W ostatnich latach zakupiono 17 nowych tramwajów, przy czym flotę MPK uzupełniają w pełni sprawne tramwaje 105Na Konstal. Plany powiększenia taboru nie są równoznaczne z wycofaniem starych składów, bo te będą kursowały na Kucelin do czasu modernizacji torowiska w dzielnicy Zawodzie-Dąbie.
Dalsza modernizacja taboru i inwestycje związane z komunikacją miejską zależą od możliwości pozyskania środków zewnętrznych. Na ten cel Częstochowa stara się pozyskać fundusze z Krajowego Planu Odbudowy w ramach priorytetu “Zielona, inteligentna mobilność” w konkursie ogłoszonym przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Jeśli uda się otrzymać dofinansowanie, dostawa nowych tramwajów byłaby możliwa w pierwszej połowie 2026 r.
Autobusy i stacje ładowania
Warto dodać, że miasto obecnie jest obecnie na etapie rozstrzygania przetargu na 10 nowych elektrycznych autobusów niskopodłogowych wraz ze stacjami ładowania. Umowa na zdobyte dofinansowanie do ich zakupu jest na etapie uzgodnień dotyczących z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który jest instytucją zarządzającą środkami z KPO w ramach programu priorytetowego “Zeroemisyjny transport. Zielony transport publiczny”.
Najniższa oferta w przetargu opiewa na 36,5 mln zł.
Komentarze (0)