Reklama

AD1A STIHL [01.04-21.04]

Autostrady A2 i A4 będą mieć dodatkowe pasy

Autostrady A2 i A4 będą mieć dodatkowe pasy
08.01.2019, o godz. 12:27
czas czytania: około 2 minut
0

Dwie polskie autostrady będą miały dodatkowe pasy ruchu. A2 na odcinku między Łodzią a Warszawą zostanie poszerzona w obu kierunkach. Rozbudowana zostanie także autostrada A4 między Krzyżową a Wrocławiem. Szacunkowy koszt inwestycji to 4,6 mld zł.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

Oddziały GDDKiA w Łodzi (odpowiadający za odcinek 46,2 km) i Warszawie (43 km) ogłosiły już przetargi na opracowanie dokumentacji technicznej dla poszerzenia autostrady A2 na odcinku od węzła Łódź Północ do granicy z województwem mazowieckim.

Ma ona objąć dobudowanie dodatkowych pasów po wewnętrznych stronach drogi. Zostanie do tego wykorzystana rezerwa znajdująca się w pasie rozdzielającym oba kierunki drogi, dlatego nie jest konieczne przebudowywanie wiaduktów.

Nowe pasy za pięć-sześć lat

Budowa trzeciego pasa na autostradzie A2 ma według szacunków kosztować 600 mln zł. Pieniądze mają pochodzić z Krajowego Funduszu Drogowego.

Otwarcie ofert nastąpi 29 stycznia w Łodzi i 1 lutego w Warszawie. W 2017 r. natężenie ruchu a autostradzie A2 między Wiskitkami a Grodziskiem Mazowieckim wyniosło 58 tys. pojazdów na dobę. Ma jeszcze wzrosnąć po wybudowaniu Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Na odcinku Konotopa Pruszków autostrada A2 ma mieć w sumie cztery pasy ruchu. Dodatkowe pasy mają być gotowe w latach 2024-2025.

Najstarsza autostrada w Polsce

Do trzech pasów – na odcinku od Wrocławia do Krzyżowej – zostanie także poszerzona autostrada A4. 17 grudnia GDDKiA ogłosiła przetarg mający wyłonić wykonawcę studium korytarzowego do jej rozbudowy lub przebudowy. Oferty będą wpływać do 22 stycznia. Umowy z wykonawcą, który będzie miał 270 dni na przygotowanie studium, mają zostać podpisane w kwietniu.

Dla tej inwestycji przewidziane są trzy warianty: rozbudowa drogi w obecnym śladzie z przebudową węzłów, budowa drogi biegnącej nowym śladem oraz wariant pośredni z jedną jezdnią biegnącą nowym korytarzem.

Według szacunków GDDKiA prace budowlane na tym 110-kilometrowym, najstarszym w Polsce odcinku autostrady, miałby kosztować 4 mld zł.

Źródło: GDDKiA, www.rp.pl

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024