Reklama


Cały wiek walki mieszkańców Koronowa o 8 km torów

Cały wiek walki mieszkańców Koronowa o 8 km torów
ZM/PAP
12.02.2025, o godz. 13:10
czas czytania: około 2 minut
0

Od 100 lat walczy lokalna społeczność spod Bydgoszczy, żeby wybudowano jej 8 km torów między Koronowem a Bydgoszczą. W końcu sprawą z "archiwum X" zajmie się jeszcze w lutym parlamentarny zespół ds. walki z wykluczeniem transportowym  - zapowiedziała posłanka koła Razem Paulina Matysiak.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1B Kubota [04.03-31.03.25]

Premier Donald Tusk w poniedziałek na konferencji “Polska. Rok przełomu” poinformował m.in. o inwestycjach w polską kolej, które mają sięgnąć 180 mld zł do roku 2032. Jak stwierdził, inwestycje w kolej umożliwią budowę pierwszej elektrowni jądrowej i pozwolą na obsługę przeładunków w polskich portach morskich.

Podział pieniędzy na konkretne projekty

Paulina Matysiak, przewodnicząca Parlamentarnego Zespołu ds. Walki z Wykluczeniem Transportowym  pytana o skalę kolejowych inwestycji powiedziała, że kwota 180 mld zł robi wrażenie. Jednocześnie poinformowała, że skierowała do Ministerstwa Infrastruktury interpelację, w której zapytała o dokładny podział pieniędzy na konkretne projekty i lata oraz planowane źródła finansowania tych inwestycji.Pytana o wydatkowanie tych środków Posłanka Razem podkreśliła znaczenie zarówno CPK jak i Krajowego Programu Kolejowego. Jak dodała, odpowiednie kwoty powinny być też przeznaczone na modernizację istniejących odcinków oraz elektryfikację linii kolejowych. Zapowiedziała, że temat ten zostanie poruszony jeszcze w lutym podczas posiedzenia kierowanego przez nią parlamentarnego zespołu ds. walki z wykluczeniem transportowym

Mieszkańcy nie mogą się doprosić

– Jednym z tematów będzie kwestia budowy 8 km linii kolejowej na linii między Koronowem a Bydgoszczą, co znacznie ułatwiłoby dostęp do transportu mieszkańcom właśnie z tego regionu. Tu ciekawostka. Mieszkańcy walczą o ten odcinek od 100 lat. Nie mogą się doprosić tego, żeby taki fragment linii kolejowej dobudować – zaznaczyła.

Z innych potrzebnych inwestycji Matysiak wymieniła m.in. utworzenie drugiego toru na linii między Kutnem a Zgierzem, a także elektryfikację w województwie lubuskim. “Tam sieć jest niewystarczająco zelektryfikowana i trzeba przygotowywać składy spalinowe. To generuje znaczne opóźnienia. Nawet do 30 proc. dziennego rozkładu jazdy potrafiło +spadać+. Nie zawsze była komunikacja zastępcza” – podkreśliła posłanka.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ad1a forum komunikacji [26.02-14.04.25]

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 webinar KONTROLE SAMORZĄDY 2025 [20.03-28.04.25]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad1b podmioty zwolnione [12.02-26.03.25]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2025