Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Chiński gigant motoryzacyjny omija cła. Buduje fabrykę aut elektrycznych w Turcji

Chiński gigant motoryzacyjny omija cła. Buduje fabrykę aut elektrycznych w Turcji
E. M.
09.07.2024, o godz. 12:29
czas czytania: około 2 minut
0

Chiński gigant motoryzacyjny BYD ogłosił plany budowy nowej fabryki samochodów elektrycznych w Turcji, która rocznie ma produkować imponującą liczbę 150 tysięcy pojazdów. Inwestycja opiewa na 1 miliard USD i ma na celu umocnienie pozycji BYD na europejskim rynku motoryzacyjnym. Jakie konsekwencje może mieć budowa fabryki BYD w Turcji dla europejskiego rynku samochodów elektrycznych?

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

Chiński gigant motoryzacyjny BYD ogłosił plany budowy nowej fabryki samochodów elektrycznych w Turcji, która ma produkować imponującą liczbę 150 tysięcy pojazdów rocznie. Informację tę podał portal BBC, wskazując na inwestycję wartą 1 miliard USD. Nowa fabryka, zlokalizowana w Turcji, która jest członkiem unii celnej UE, umożliwi Chińczykom eksport swoich produktów na rynek europejski bez dodatkowych taryf celnych.

Produkcja w nowej fabryce rozpocznie się planowo pod koniec 2026 roku. Fabryka zatrudni 5 tys. pracowników, co będzie miało znaczący wpływ na lokalne rynki pracy w Turcji.

Chiny omijają unijne cła 

Decyzja BYD o inwestycji w Turcji może być odpowiedzią na ostatnie zmiany w polityce handlowej UE i USA względem chińskich samochodów elektrycznych. Unia Europejska wprowadziła dodatkowe cła w wysokości 17,4% na importowane pojazdy elektryczne z Chin, podczas gdy Turcja, będąca częścią unii celnej UE, pozwala na swobodny eksport tych samych pojazdów do krajów członkowskich bez dodatkowych opłat celnych. Z drugiej strony, Turcja nałożyła wysokie cła w wysokości 40% na chińskie samochody elektryczne, co ma na celu ochronę lokalnego rynku.

Stany Zjednoczone również podjęły działania ochronne, nakładając na chińskie pojazdy elektryczne oraz inne produkty dodatkowe wysokie cła zaporowe sięgające 100%. USA oskarżają ChRL o nieuczciwe praktyki handlowe i manipulacje cenowe, co ma na celu faworyzowanie chińskich producentów na rynkach międzynarodowych. Podobne działania planuje Kanada, przygotowując się do obrony swojego rynku.

Ekspansja globolna 

BYD, będący drugim na świecie producentem samochodów elektrycznych po Tesli, kontynuuje swoją ekspansję globalną. Oprócz inwestycji w Turcji, firma planuje budowę nowych zakładów produkcyjnych na Węgrzech i w Meksyku. W ubiegłym tygodniu BYD otworzył także fabrykę w Tajlandii, co potwierdza strategię rozwoju firmy na różnych kontynentach.

W kontekście rosnącej globalnej konkurencji oraz zmieniających się regulacji handlowych, decyzja BYD o lokalizacji nowej fabryki w Turcji ma strategiczne znaczenie. Będzie to nie tylko krok w kierunku zwiększenia produkcji samochodów elektrycznych, ale także umocnienie pozycji BYD na europejskim rynku motoryzacyjnym.

Inwestycja BYD w Turcji jest kolejnym ważnym krokiem w globalnej ekspansji chińskiego producenta samochodów elektrycznych, odzwierciedlającym zarówno rosnące zainteresowanie rynkiem europejskim, jak i zmieniający się krajobraz regulacji handlowych na świecie.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024