GreenWay podsumowuje ubiegły rok - postawiła wówczas 108 nowych stacji: 72 w Polsce i 36 w Słowacji. Tym samym w Polsce funkcjonuje już 225 ładowarek, a w Słowacji 118. Infrastrukturę uzupełnia 10 magazynów energii tej firmy, które zapewniają wysoką moc stacji również w przypadku ograniczonej mocy przyłącza energetycznego. Z takiego technologicznego zaplecza, po obu stronach granicy, korzysta łącznie ponad 10 tys. klientów, z czego ponad 5 tys. przybyło w minionych 12 miesiącach.
Polskie miasta - w ramach pierwszego naboru wniosków na dofinansowanie zeroemisyjnych autobusów - chcą kupić 431 takich pojazdów, w tym 102 wodorowych. To oznacza podwojenie floty takich pojazdów.
Rząd na wtorkowym posiedzeniu zajmie się m.in. projektem nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym. Chodzi m.in. o przepisy dotyczące poruszania się hulajnóg elektrycznych. Zgodnie z propozycją hulajnogą taką będzie można jeździć po drodze dla rowerów, z prędkością nie większą niż 20 km/h.
Rozpoczyna się dostawa 50 nowych autobusów elektrycznych zamówionych przez krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w firmie Solaris Bus & Coach. W poniedziałek pierwszy pojazd opuścił fabrykę w Bolechowicach pod Poznaniem.
Wniosek o dofinansowanie zakupu nowych pojazdów władze Szczecina złożyły 18 stycznia br. do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Obejmuje on również pozyskanie środków na budowę stacji ładowania.