Problemy związane ze zmianą strumienia odpadów, brakami kadrowymi, pojawieniem się w odpadach komunalnych pozostałości z kwarantanny, a także utrudnieniami w realizacji selektywnej zbiórki odpadów, dalszym wdrażaniem systemu BDO i reorganizacją systemu gospodarki odpadami – to wszystko jest dziś chlebem powszednim dla wielu przedsiębiorców.
Zapewnić bezpieczeństwo
– Praktycznie z dnia na dzień, zaraz po komunikacie Głównego Inspektora Sanitarnego, podpisaliśmy z miastem umowę i rozpoczęliśmy odbiór oraz wywóz odpadów pokwarantannych z terenu Bydgoszczy – informuje Piotr Kurek z firmy ProNatura.
Początkowo odpady z kwarantanny odbierano od 300 osób, obecnie ta liczba zbliża się do ok. 700. Całość odbywa się w godzinach nocnych, zajmuje się tym osobna brygada, odpowiednio wyposażona, dysponująca osobnym pojazdem i wiatą zasypową.
– Musieliśmy zadbać o wszystkie szczegóły tej niecodziennej pracy, aby chronić pracowników, ale też zapewnić im pewien komfort psychiczny. Ważna w tym działaniu jest komunikacja, nie tylko na zewnątrz, ale również wewnątrz naszej firmy. Niezbędny jest bieżący kontakt ze służbami sanitarnymi, aby móc utrzymać kontrolę nad tą grupą osób, która znajduje się w kwarantannie, zostaje nią objęta lub z niej wychodzi. Można powiedzieć, że ludzie zajmujący się tą pracą należą do tej cichej grupy bohaterów, w której są lekarze czy pielęgniarki – dodaje Piotr Kurek.
Gospodarka odpadami w czasie epidemii
Specustawa i nowe regulacje, czyli tzw. tarcza antykryzysowa, mające chronić przedsiębiorców tworzą się na naszych oczach. Zakłady gospodarki odpadami, firmy zbierające odpady, instalacje komunalne muszą pracować, borykając się z nowymi wyzwaniami, stając codziennie przed dylematami i często trudnymi decyzjami. Gdy nowe zapisy prawa dopiero się kształtują, a sytuacja zmienia się dynamicznie, pomocną dłoń wyciągają branżowe autorytety.
Specjaliści chętnie podzielą się doświadczeniami w prowadzeniu firm w ostatnich tygodniach. Będzie to możliwe podczas szkolenia on-line 8 kwietnia. Eksperci z dziedziny prawa zarysują, jak kształtują się specjalne przepisy i czy realnie pomogą one w funkcjonowaniu branży odpadowej. Pokazane zostaną też nowe narzędzia ułatwiające pracę zakładów i firm w tym specyficznym czasie. Interaktywność spotkania pozwoli na bieżące zadawanie pytań i poszukiwanie na nie odpowiedzi.
– Komunikacja, komunikacja i jeszcze raz komunikacja. Takie formy wymiany doświadczeń jak środowe webinarium Abrysu wydają się w tej chwili niezbędne. Pozwalają one wzmocnić głos branży wymienić się wiedzą między praktykami – przedsiębiorcami, prawnikami, samorządowcami i organizacjami branżowymi – mówi Piotr Kurek.
Szczegółowy program i formularz zgłoszeniowy na webinarium znajduje się TUTAJ.
Komentarze (0)