Reklama

AD1A FAMAK [29.05-30.06.24]

Gdańsk podwyższa ceny biletów miesięcznych

Gdańsk podwyższa ceny biletów miesięcznych
10.02.2023, o godz. 8:39
czas czytania: około 2 minut
0

Od 3 kwietnia 2023 r. wejdą w życie zmiany w taryfie komunikacji miejskiej w Gdańsku. Wzrośnie cena biletów miesięcznych, w ofercie pojawi się bilet przesiadkowy 75-minutowy w cenie 6 złotych.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD2 NIEBEZPIECZNE [31.05-17.07.24]

O 8 złotych wzrośnie cena biletu miesięcznego, ważnego we wszystkie dni tygodnia. Rada Miasta Gdańska przegłosowała uchwałę w tej sprawie podczas czwartkowej sesji, 9 lutego.

Winna inflacja

– Zmiana cen biletów jest konieczna między innymi z powodu szalejącej inflacji, wzrostu cen energii elektrycznej, drastycznej podwyżki cen paliw oraz wzrostu wynagrodzeń – czytamy w komunikacie Urzędu Miasta Gdańsk.

– Planując powstawanie nowych taryf przyszło nam pracować w ciężkiej sytuacji finansowej – podkreślił podczas sesji RMG Piotr Borawski, zastępca prezydent ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu. – Od początku stycznia mamy nową taryfę na energię elektryczną, 77-procentowy wzrost ceny energii i 49-procentowy wzrost paliwa w porównaniu do stycznia 2022 roku. Wysoka inflacja wymaga również tego, żeby kierowcy i motorniczowie otrzymali godziwe wynagrodzenie za swoją pracę, więc również w tym pionie doszło do podwyżek. Wszystko skłania nas ku temu, wdrażając nowe taryfy, że musimy poprosić pasażerów o dalsze, większe partycypowanie w koszcie biletów – dodał.

Bilety to tylko 25 proc. wpływów

Pasażerowie korzystający na co dzień z komunikacji miejskiej będą musieli dołożyć od kwietnia 8 złotych miesięcznie, natomiast osoby sporadycznie podróżujące autobusami i tramwajami, i kupujący bilety jednoprzejazdowe (za 4,80 zł), nie odczują zmian. Pasażerowie będą mogli skorzystać również z biletów przesiadkowych 75-minutowych (za 6 zł).

– Samorząd z budżetu miasta dokłada około 75 procent (do puli środków, z których finansowana jest komunikacja miejska, pozostałe 25 proc. to wpływy ze sprzedaży biletów – dop. red.) do funkcjonowania komunikacji publicznej. Nie chcemy w żaden sposób ciąć kursów komunikacji. Chcemy ją rozwijać, dlatego rozszerzamy ją każdego roku kupując nowy tabor, w tym pojazdy zeroemisyjne, inwestując w remonty, w nowe linie tramwajowe i autobusowe. Chcemy podtrzymać ulgę dla dzieci i młodzieży oraz wspólny bilet na pociągi SKM i Polregio – zaznaczał podczas sesji Piotr Borawski.

 

 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD2 wyzwania kontraktowe webinarium K. Babieracka [20.06-22.07.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024