Reklama

AD1A KUBOTA 04.03-04.04.24

Gdańsk podwyższa ceny biletów miesięcznych

Gdańsk podwyższa ceny biletów miesięcznych
10.02.2023, o godz. 8:39
czas czytania: około 2 minut
0

Od 3 kwietnia 2023 r. wejdą w życie zmiany w taryfie komunikacji miejskiej w Gdańsku. Wzrośnie cena biletów miesięcznych, w ofercie pojawi się bilet przesiadkowy 75-minutowy w cenie 6 złotych.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B_ARBENA1_01.03.24-01.04.24

O 8 złotych wzrośnie cena biletu miesięcznego, ważnego we wszystkie dni tygodnia. Rada Miasta Gdańska przegłosowała uchwałę w tej sprawie podczas czwartkowej sesji, 9 lutego.

Winna inflacja

– Zmiana cen biletów jest konieczna między innymi z powodu szalejącej inflacji, wzrostu cen energii elektrycznej, drastycznej podwyżki cen paliw oraz wzrostu wynagrodzeń – czytamy w komunikacie Urzędu Miasta Gdańsk.

– Planując powstawanie nowych taryf przyszło nam pracować w ciężkiej sytuacji finansowej – podkreślił podczas sesji RMG Piotr Borawski, zastępca prezydent ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu. – Od początku stycznia mamy nową taryfę na energię elektryczną, 77-procentowy wzrost ceny energii i 49-procentowy wzrost paliwa w porównaniu do stycznia 2022 roku. Wysoka inflacja wymaga również tego, żeby kierowcy i motorniczowie otrzymali godziwe wynagrodzenie za swoją pracę, więc również w tym pionie doszło do podwyżek. Wszystko skłania nas ku temu, wdrażając nowe taryfy, że musimy poprosić pasażerów o dalsze, większe partycypowanie w koszcie biletów – dodał.

Bilety to tylko 25 proc. wpływów

Pasażerowie korzystający na co dzień z komunikacji miejskiej będą musieli dołożyć od kwietnia 8 złotych miesięcznie, natomiast osoby sporadycznie podróżujące autobusami i tramwajami, i kupujący bilety jednoprzejazdowe (za 4,80 zł), nie odczują zmian. Pasażerowie będą mogli skorzystać również z biletów przesiadkowych 75-minutowych (za 6 zł).

– Samorząd z budżetu miasta dokłada około 75 procent (do puli środków, z których finansowana jest komunikacja miejska, pozostałe 25 proc. to wpływy ze sprzedaży biletów – dop. red.) do funkcjonowania komunikacji publicznej. Nie chcemy w żaden sposób ciąć kursów komunikacji. Chcemy ją rozwijać, dlatego rozszerzamy ją każdego roku kupując nowy tabor, w tym pojazdy zeroemisyjne, inwestując w remonty, w nowe linie tramwajowe i autobusowe. Chcemy podtrzymać ulgę dla dzieci i młodzieży oraz wspólny bilet na pociągi SKM i Polregio – zaznaczał podczas sesji Piotr Borawski.

 

 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024