Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Gdańsk wyda 25 mln zł na utrzymanie sygnalizacji świetlnej

Gdańsk wyda 25 mln zł na utrzymanie sygnalizacji świetlnej
Barbara Krawczyk
08.11.2018, o godz. 9:20
czas czytania: około 2 minut
0

Utrzymanie i serwis urządzeń zintegrowanego systemu inteligentnego sterowania ruchem drogowym Tristar w Trójmieście, który ułatwia przejazd i skraca czas przejazdu w aglomeracji, w najbliższych latach wyniesie prawie 25 mln zł.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

W bieżącym roku wygasa umowa gwarancyjna na Trójmiejski Inteligentny System Transportu Aglomeracyjnego (Tristar). Przejęcie odpowiedzialności za system nastąpi już w grudniu.

Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu przejmą dwie firmy od 11 grudnia.

Przetargi na utrzymanie sprawności systemu Tristar został podzielony na dwa zadania: jedno dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r. i drugie dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.

W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany m.in. do bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar, dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu, zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego, codziennych objazdów oraz kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury, a także obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów. W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.

W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in. serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach, utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu, usuwanie wszystkich awarii i usterek, dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP. W tym przypadku złożono ofertę firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.

– W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu – mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Smart city
css.php
Copyright © 2024