– Największe korporacje podejmują decyzje biznesowe rzadko biorąc pod uwagę ich wpływ na środowisko – wynika z badań rynku, których wyniki przytacza „Rzeczpospolita”.

Najlepiej radzą sobie z tym producenci elektroniki użytkowej, najgorzej – przedstawiciele branży turystycznej.

Pierwsze badanie wykonały firmy Ceres i RiskMetrics Group: „Zarządzanie korporacją i zmiana klimatu”. Przeanalizowano sytuację w 63 największych firmach zajmujących się m.in. handlem, technologią, farmaceutykami i odzieżą. Pod uwagę wzięto efektywność wykorzystania energii, korzystanie z jej odnawialnych źródeł czy redukcję emisji gazów cieplarnianych. Najlepiej w tym zestawieniu wypadła firma IBM (zdobyła 79 punktów na 100 możliwych). Na kolejnych miejscach znalazły się sieć Tesco oraz Dell. Ale ponad połowa badanych korporacji zdobyła mniej niż 50 punktów. Średnia wyników to zaledwie 38.

Eko-lokator 300 x 250

Drugie badanie  jest dziełem Greenpeace’u – to dziesiąte już wydanie „Guide to Greener Electronics”, zestawienia największych firm elektroniki użytkowejpod kątem wykorzystywanych przez nie ekologicznych technologii. W tym zestawieniu znalazło się 18 firm. Najwyżej sklasyfikowana została Nokia (Greenpeace’owi szczególnie podobało się to, że Nokia jedną czwartą energii pobiera ze źródeł odnawialnych), a tuż za nią Fujitsu Siemens Computers, Microsoft, Toshiba i Philips.

Z kolei Nokia, Fujitsu Siemens, Sony Ericsson, Toshiba i Sharp najlepiej wywiązują się ze zobowiązań dotyczących usuwania ze swoich produktów toksycznych chemikaliów. Na drugim końcu skali Greenpeace umieścił firmy lekceważące problemy zmian klimatu – m.in. Motorolę, Apple’a, Samsunga, LG i Nintendo.

źródło: Rzeczpospolita


UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj