Hotele walczą z marnotrawstwem żywności?

Hotele walczą z marnotrawstwem żywności?
kb
11.05.2017, o godz. 15:43
czas czytania: około 2 minut
0

Grupa Orbis – będąc częścią AccorHotels, zobowiązała się, że do 2020 r. ilość odpadów żywnościowych w swoich restauracjach zmniejszy o 30%.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Na całym świecie, co roku marnuje się 1,3 mld ton żywności. Stanowi to odpowiednik ponad 7% rocznej światowej emisji dwutlenku węgla. W Polsce do kosza wyrzuca się, co roku ponad 9 mln ton jedzenia. Szacuje się, że 25% żywności kupowanej przez podmioty z branży hotelarsko-gastronomicznej trafia na koszy na odpady. Jej wartość stanowi od 2 do 6% marży na żywności.

W związku z tym, Grupa Orbis – będąc częścią AccorHotels – zobowiązuje się, że do 2020 r. ilość odpadów żywnościowych w swoich restauracjach zmniejszy o 30%.  Latem 2016 r. rozpoczęto modyfikowanie systemu zarządzania pożywieniem i napojami w hotelu Novotel Warszawa Centrum poprzez wprowadzenie m.in. procedury zmniejszania marnotrawstwa żywności poprzez:

  • zwiększanie świadomości personelu restauracji i działu F&B (Food and Beverage, czyli jedzenie i napoje) poprzez prezentacje i warsztaty,
  • systematyczne ważenie, monitorowanie i analizowanie odpadów (odpady żywnościowe, żywność wykorzystana w innych daniach, dary itd.),
  • wdrażanie planu działań w dziale F&B: zamówienia-dostawy, przechowywanie, przygotowanie w kuchniach, przygotowanie i prezentacja bufetów, wielkość podawanych porcji, zwiększanie świadomości i informowanie gości.

Kiedy w lipcu 2016 r. rozpoczynaliśmy program zmniejszania marnotrawstwa żywności, wytwarzaliśmy 720 kg odpadów w ciągu dwóch tygodni. Przyjęliśmy wówczas za cel, by w 10-tygodniowym okresie pilotażowym zmniejszyć tę ilość o 30%. Dzięki wprowadzeniu rygorystycznego planu działania oraz szkoleniu i mobilizowaniu naszych zespołów ilość odpadów spadła w tym okresie o 50%. Jest to odpowiednik ok. 120 000 zł rocznie lub dodatkowy etat w niepełnym wymiarze – wyjaśnia Vincent Dujardin, dyrektor generalny hotelu Novotel Warszawa Centrum.

– W naszej restauracji już od kilku miesięcy używamy aplikacji, która dokładnie zlicza, jakich odpadów powstaje najwięcej. Początki były trudne ze względu na wymagany nakład czasu i konieczność zmiany podejścia całego zespołu. Przykładowo, niemal wszystkie składniki podawanego śniadania zaczęliśmy dzielić na porcje. Oprócz tego wzbogaciliśmy ofertę warzywdodaje Jakub Malec, szef kuchni hotelu Novotel Warszawa Centrum.

Deklaracja zmniejszenia marnotrawstwa żywności w restauracjach hoteli Orbis i AccorHotels wpisuje się w znacznie szerszą strategię zrównoważonego rozwoju, wdrażaną przez Grupę w ramach programu Planet 21. Przyjęte w nim cele na 2020 r. są oparte na czterech strategicznych priorytetach: pracy z własnymi pracownikami, uzyskiwaniu zaangażowania klientów, tworzeniu innowacji z partnerami oraz pracy z lokalnymi społecznościami.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

AD3b ODPADY (odpady budowlane) 25.11.24-13.01.25

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Odpady
css.php
Copyright © 2024