Ile można zaoszczędzić na regeneracji?

Ile można zaoszczędzić na regeneracji?
18.04.2023, o godz. 13:17
czas czytania: około 7 minut
0

Z Hubertem Kalińskim, prezesem firmy Kaliński – Układy Wydechowe, rozmawia Tomasz Czarnecki

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Działacie Państwo na rynku od 30 lat. W jaki sposób zmieniła się przez ten czas branża?

Od początku naszej działalności branża motoryzacyjna oraz sektor układów wydechowych zmienił się diametralnie. Największa zmiana wynika z wprowadzenia norm emisji spalin. Na początku działalności klienci przyjeżdżali do nas z zamiarem wymiany tłumików. Filtry cząstek stałych oraz katalizatory nie były stałym wyposażeniem pojazdów. Obecnie tłumiki tworzone są z dosyć trwałych materiałów i nie wymagają tak częstej wymiany. Inaczej sytuacja wygląda w kwestii filtrów i katalizatorów. Restrykcyjne normy emisji spalin spowodowały, że obecnie każdy nowy pojazd musi posiadać filtr cząstek stałych oraz katalizator, a niestety te podzespoły często wymagają naprawy.

Oprócz zmian produktowych największe zmiany dotyczą kanałów sprzedaży. Kiedyś klienci mogli kupić nasze produkty tylko w siedzibie firmy. Obecnie sprzedajemy je bez ograniczeń lokalizacyjnych. Oczywistą barierą pozostają koszty wysyłki czy aspekty prawne, lecz mimo to dużą grupę produktów eksportujemy do krajów Unii Europejskiej. Mieliśmy również okazję wysyłać produkty do tak odległych miejsc jak Stany Zjednoczone czy Peru.

 

 

 

 

 

 

Moim zdaniem z firmami jest trochę jak z drużynami piłkarskimi. Jeśli nie ewoluują, napawają się sukcesami bez myślenia o przyszłości, to prędzej czy później wypadają z gry, z rynku lub zostają zepchnięte na margines. Co zatem u Państwa zmieniło się przez te 30 lat?

Rzeczywiście, jeśli firma nie ma długofalowego planu, nie rozwija się, to „wypada z rynku”. Przez 30 lat dokonaliśmy wielu zmian. Zaczynaliśmy działalność w starych szklarniach, gdzie zamiast grządek magazynowaliśmy tłumiki, zespół stanowiło kilka osób, w tym moi rodzice. Z czasem szklarnię zastąpiła hala, powiększyła się liczba kanałów serwisowych, powstał magazyn. Dzisiaj firmę stanowią trzy hale, współpracuje z nami nie kilka a kilkadziesiąt osób. Sukces zapewniła stała chęć rozsądnego inwestowania..

Koncerny motoryzacyjne chciałyby, by ciągle kupować nowe części. Jednak z punktu widzenia ekologii i ekonomii lepsze rozwiązanie stanowi regeneracja. O ile mniej zapłacimy za regenerację katalizatora, filtrów, innych części względem nowej sztuki?

Koncerny czy autoryzowane serwisy zdecydowanie chętniej sprzedają oryginalne, nowe części. W przypadku katalizatorów czy filtrów cząstek stałych czasami dochodzi do sytuacji, w której wartość takiej części, szczególnie nowej zbliżona jest do ceny starszego samochodu! Regenerowane produkty są tańsze, ich jakość nie odbiega od nowych, oprócz tego jest to działanie ekologiczne. Przy autach osobowych różnica w cenie między nowym katalizatorem, filtrem zakupionym w serwisie a regenerowanym może być nawet dwukrotna. Dysproporcja jest jeszcze większa analizując pojazdy ciężarowe. Na przykład za zregenerowany przez nas model katalizatora do takich modeli jak MAN TGX czy Mercedes Atos, klient zapłaci nawet pięciokrotnie mniej niż za nowy zakupiony w serwisie!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Często otrzymują Państwo pytania odnośnie jakości takich części? Czy też biznes jest już wyedukowany w tym zakresie?

Posiadamy produkty dedykowane do motocykli, pojazdów osobowych, ciężarowych, maszyn rolniczych, budowlanych, autobusów czy pojazdów specjalistycznych. To powoduje, że nasi klienci są bardzo zróżnicowani, a ich wiedza jest różna. Użytkownicy pojazdów osobowych często nie mają dokładnej wiedzy na temat części, którą poszukują, mylą katalizator z filtrem cząstek stałych itp. Natomiast osoby znające branżę wiedzą również wiele w temacie regeneracji. Niestety, dalsza edukacja jest nadal konieczna. Często pojawiają się  pytania o jakość części regenerowanych. My jesteśmy pewni jakości naszych produktów, usług. W zależności od danego produktu gwarancja dla zakupu na cele prywatne może wynieść nawet 24 miesiące, przy zakupie firmowym  to 12 miesięcy.

Czy zatem są one tak samo dobre jak nowe? 

Jakoś produktów regenerowanych jest bardzo zbliżona do nowych, chociaż oczywiście to zależy od sposobu regeneracji. Najskuteczniejszym sposobem na regenerację jest wymiana wkładów na nowe. Wkłady filtrów, katalizatorów stanowią ich najważniejszy element. Jeśli są zapchane czy uszkodzone nie działają prawidłowo, a ich wymiana przywraca sprawność. Nasza firma w przypadku awarii wymienia niesprawne wkłady oraz oczyszcza zewnętrzną, oryginalną obudowę. Części ponownie są sprawne a użycie oryginalnej obudowy powoduje, że unikamy problemów montażowych i zyskujemy sprawny, bardzo dobry jakościowo produkt, w zdecydowanie niższej cenie. Regenerujemy także filtry cząstek stałych z użyciem maszyny Hartridge DPF 300.

Trzeba pamiętać, że nie każda regeneracja przyniesie ten sam skutek, choćby dlatego odradzamy mycie, płukanie, w szczególności katalizatorów. W przypadku katalizatorów często dochodzi do utleniania najważniejszych związków, czyli metali szlachetnych. Katalizator jest wysycony metalami szlachetnymi, jeśli ich nie ma to nie będzie prawidłowo spełniał swojej funkcji, dlatego wymieniamy wkład. W jaki sposób ma nam pomóc wypłukanie niesprawnego wkładu katalizatora? W ten sposób nie pomożemy, a możemy tylko wypłukać resztki metali, które jeszcze pozostały.

 

 

 

 

 

 

 

Nie tylko w branży motoryzacyjnej mamy do czynienia z ekorewolucją. Jak to wpływa na Państwa działania?

Ekorewolucja ma ogromny wpływ na nasze działanie. Od czasu wprowadzenia pierwszej normy emisji spalin, wraz ze wzrostem liczby klientów systematycznie rosła sprzedaż regenerowanych filtrów i katalizatorów. Dziś przepisy obligują każdy pojazd do posiadania filtra cząstek stałych i katalizatora, więc grono  potencjalnych nabywców jest jeszcze szersze. Mimo że według najnowszych zmian mają być ograniczane pojazdy spalinowe, na ten moment nie zauważamy różnicy. Nawet przy malejącej flocie aut na „standardowe paliwa” nieodnawialna, jej wiek będzie rosnąć, co oznacza częstsze wizyty w serwisie.

Jesteście w stanie zregenerować filtry i katalizatory każdego modelu autobusu? Mogą się Państwo pochwalić jakimiś ciekawymi case’ami?

Tak, w naszym serwisie regenerujemy filtry cząstek stałych i katalizatory również do autobusów, ale też większych i bardziej specjalistycznych pojazdów. Mamy bardzo wielu klientów, z różnych branż. Z bardziej oryginalnych pojazdów w naszej firmie systematycznie pojawiają się koparki czy zamiatarki, trochę rzadziej maszyny rolnicze. Jednym z ciekawszych realizacji była regeneracja katalizatora do lokomotywy. Dział tuningu miał również okazję modyfikować układ wydechowy do ciągnika rolniczego, campera, a nawet łodzi motorowych i oczywiście samochodów sportowych.

Jakie kryteria należy przyjąć, wybierając usługodawcę do tego wykonywania rodzaju usług?

Jak wcześniej wspominałem w przypadku regeneracji filtrów DPF, katalizatorów, najważniejsza jest odpowiednia metoda. Szczególnie odradzamy wodne metody regeneracji. Środowisko wodne jest nienaturalne dla  pojazdów, płukanie może wywołać dodatkowe straty. Po wykonaniu usługi mycia istnieje ryzyko, że filtry i katalizatory pozostaną mokre, sadza bardzo szybko ponownie zwiąże się z wodą i zapcha filtr. W przypadku katalizatora płukanie nie ma sensu, ponieważ to część przelotowa. Pamiętajmy, że nie zawsze najtańsza oferta jest najlepsza. Warto sugerować się ogólnymi kryteriami – obecnością firmy na rynku, doświadczeniem. Brak gwarancji na usługi i części też powinien daćdo myślenia.  Nasze atutami to wysoka jakość połączona z przystępną ceną, szybkość usługi, doświadczenie i kompleksowość.

Jakie jeszcze usługi świadczycie dla pojazdów gospodarki komunalnej: autobusów, śmieciarek, odśnieżarek itp.?

Właściciele, firmy, które posiadają tego rodzaju pojazdy zgłaszają się do nas głównie z potrzebą zakupu czy zregenerowania filtrów cząstek stałych, katalizatorów. Niestety pojazdy, które często poruszają się po mieście, z niedużą prędkością, tak jak wspominane śmieciarki, odśnieżarki, autobusy czy zamiatarki często wymagają serwisowania elementów układów wydechowych. Takim klientom oprócz regenerowanych części możemy również zaproponować nowe czy używane podzespoły. Oprócz tego modyfikujemy układy wydechowe. Pojazdy specjalne albo takie, które pracują w niecodziennych warunkach czasami wymagają zmian, np. wylotu układu wydechowe w inne niż fabrycznie miejsce. Oczywiście w przypadku zniszczenia tłumika również jesteśmy w stanie pomóc.

Warto podkreślić, że jeśli klient chce skorzystać z naszej usługi, zakupić od nas produkt nie musi pojawiać się fizycznie w naszej firmie. Bardzo wielu klientów obsługujemy wysyłkowo. Współpracujemy również z całymi flotami pojazdów, co zdecydowanie ułatwia naprawy menadżerom, którzy nimi zarządzają.

Zapraszamy do współpracy: kalinski.pl


Materiał partnera:


Zobacz galerię:

Firma
Firma_1
Hartridge
Ciezarowe_1
Ciezarowe_2
Ciezarowe_3
Ciezarowe_4
Ciezarowe_6
Ciezarowe_22
Regeneracja-ciezarowe
Regeneracja-ciezarowe_1
Regeneracja-ciezarowe_2
Regeneracja-ciezarowe_4
Regeneracja-ciezarowe_5
Osobowe_6
Osobowe_1
Osobowe_2
Osobowe_3
Osobowe_4
Osobowe_6
Pojazd

 

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Eksperci online
css.php
Copyright © 2024