Inwentaryzacja reklam w śródmieściu Kielc została wykonana, aby skuteczniej wdrażać zapisy uchwały krajobrazowej, przyjętej przez kielecką radę miasta w ubiegłym roku.
5 tys. reklam o łącznej powierzchni ponad 90 tys. m2
Do 2025 roku przedsiębiorcy muszą dostosować istniejące reklamy do obowiązujących standardów
Po wakacjach urząd miasta planuje rozpocząć kampanię informacyjną dotycząca zapisów uchwały krajobrazowej. Powstanie przewodnik, w którym opisane zostaną zasady umieszczania nowych reklam.
Zgodnie z przyjętą uchwałą krajobrazową do 2025 roku przedsiębiorcy muszą dostosować istniejące reklamy do obowiązujących standardów. Po tym czasie miasto będzie naliczać kary za nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów. Będzie to czterdziestokrotność maksymalnej stawki za umieszczenie reklamy. W przypadku tablicy, która ma 12 m2. będzie to kara w kwocie ok. 8 tys. zł za 30 dni, a za kaseton o powierzchni 1 m2. ponad 4 tys. zł.
UlepszaMY Kielce
Nielegalne reklamy będą mogli zgłaszać także mieszkańcy. „Do aplikacji UlepszaMY Kielce dodana zostanie nowa kategorię zgłoszeń, która będzie dedykowana reklamom niezgodnym z uchwałą krajobrazową” – poinformowała we wtorek Dominika Kowalska z biura ds. inteligentnego zarządzania zrównoważonym rozwojem – smart city w kieleckim urzędzie miasta.
W ramach uchwały krajobrazowej miasto zostało podzielone na cztery strefy. W każdej obowiązują inne zasady dotyczące szyldów i reklam na budynkach, ogrodzeniach czy drogach publicznych. Największe ograniczenia obowiązują w centrum miasta tzw. strefie A. Zgodnie z przyjętymi zapisami zakazano m.in. lokalizacji tablic reklamowych, powyżej kondygnacji parteru budynków. Ustalono, że maksymalna łączna powierzchnia reklam na budynkach nie może przekraczać 20 proc. elewacji. Szyldy powinny mieć jednakową wysokości i być usytuowane wzdłuż jednej linii pionowej lub poziomej. Ograniczono także dopuszczalne wyklejanie powierzchni okien.
Komentarze (0)