Koszt budowy kładki i dojazdów do niej to ponad 4,7 mln zł. Ponad 3,5 mln zł pokryły fundusze europejskie.
Kładka nad Popradem oraz cały odcinek Barcice-Wielogłowy to fragment liczącej prawie 6 tys. km europejskiej trasy EuroVelo 11, którą będzie można przejechać przez całą Europę (z Norwegii przez Finlandię, Estonię, Łotwę, Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Serbię, Macedonię aż do Grecji). Jej małopolska część – VeloNatura, łączy Kościelec (leżący na granicy z województwem świętokrzyskim) z Muszyną (przy granicy ze Słowacją). Została poprowadzona m.in. przez najpiękniejsze tereny doliny Popradu i Dunajca, Beskid Sądecki i Pogórze.
Rowerzyści będą nią mogli dojechać też do małopolskich uzdrowisk: Żegiestowa, Piwnicznej i Muszyny. Dzięki budowie 130-metrowej kładki rowerowej nad Popradem oraz wykonaniu ścieżek dojazdowych o łącznej długości ok. 1,8 km, możliwe jest połączenie z odcinkami tras rowerowych VeloDunajec i EuroVelo 11.
Cały, 22-kilometrowy odcinek z Barcic do Wielogłów przebiega głównie przez tereny zielone, po wałach rzek. Przez Nowy Sącz trasa została wytyczona prawym brzegiem Popradu i Dunajca oraz lewym brzegiem Dąbrówki Polskiej. Na wysokości ruin zamku królewskiego trasa biegnie pod powstającym mostem św. Heleny, a dalej wałem przeciwpowodziowym i kładką nad rzeką Kamienica oraz po wałach aż do mostu na Łubiance. Na terenie gminy Chełmiec „przeniesie się” na wały Dunajca.
Komentarze (0)