W sobotę, 16 grudnia, otwarty został przejazd przez centrum zarówno na ul. Św. Marcin i Al. Marcinkowskiego w kierunku Rataj, jak i od ulicy Podgórnej przez Al. Marcinkowskiego i 27 Grudnia w stronę mostu Teatralnego.
Powrót do centrum
Remont tej części trasy trwał od 2021 roku. Utrudnienie było związane z pracami przy kolejnym etapie Programu Centrum, czyli kompleksowej modernizacji ulic w śródmieściu Poznania.
Wraz z uruchomieniem wszystkich tras tramwajowych zaczyna obowiązywać nowa sieć połączeń, którą pierwotnie planowano uruchomić od nowego roku. Projektując ją, Zarząd Transportu Miejskiego brał pod uwagę możliwości wynikające z nowych inwestycji, jak skręt tramwaju z ul. Towarowej w prawo w Św. Marcin i odwrotnie.
Trasa kórnicka
Pasażerowie mogą już także korzystać z odnowionej, peryferyjnej trasy kórnickiej. „Oprócz torowiska i sieci trakcyjnej zakres inwestycji objął także modernizację przystanków i dostosowanie ich do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przystanek Polanka został zastąpiony przez dwa nowe: Polanka – bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina – w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych” – czytamy w komunikacie Urzędu Miasta Poznań.
Przebudowa trasy kórnickiej zamyka jedną z największych inwestycji transportowych w Poznaniu. Objęła ona także modernizację torowiska pomiędzy pętlą na os. Lecha a przebudowanym rondem Żegrze i budowę nowej trasy tramwajowej od ronda Żegrze do pętli Unii Lubelskiej. To razem ponad 10 kilometrów nowych i zmodernizowanych torów.
Komentarze (0)