To debiut tego producenta na polskim rynku jeżeli chodzi o produkcję pojazdów dla komunikacji miejskiej.
Ostatnie testy
Dostarczony MPK S.A. elektryk, zanim wyjedzie na regularną linie, musi jeszcze przejść badania i testy. Warto przypomnieć, że realizowana umowa obejmuje dostawę czterech elektrycznych pojazdów o długości 12 metrów (z opcją zamówienia kolejnych trzech).
Wszystkie zamówione pojazdy będą niskopodłogowe i będą posiadać klimatyzację, wydzieloną przestrzeń i platformę dla wózków inwalidzkich, monitoring oraz gniazda USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd można ładować za pomocą wtyczki i pantografu, co pozwala na szybkie i wolne ładowanie. „Należy podkreślić, że wszystkie systemy i urządzenia w autobusie, w tym ogrzewanie, działają wyłącznie na energię elektryczną” – czytamy w komunikacie MPK.
Elektromobilność po krakowsku
Kraków dba o systematyczne doposażenie swojej komunalnej floty w pojazdy o napędzie elektrycznym. W maju Krakowski Holding Komunalny SA (KHK) przygotował i przeprowadził postępowanie przetargowe, w wyniku którego przekazanych gminie zostanie 89 samochodów elektrycznych, w tym jeden bus, 25 samochodów dostawczych oraz 63 samochody osobowe. Samochody trafią do miejskich spółek i instytucji.
Krakowską grupę zakupową samochodów elektrycznych stworzyło 38 miejskich instytucji, takich jak m.in. MPK SA, Zarząd Infrastruktury Sportowej, Straż Miejska Miasta Krakowa, Urząd Miasta Krakowa, Muzeum Krakowa, Muzeum Inżynierii i Techniki, Zespół Szkół i Placówek „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących”, Dom Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej, MOPS czy Centrum Autyzmu i Całościowych Zaburzeń Rozwojowych. Niektóre jednostki, ze względu na swoje położenie w ścisłym centrum Krakowa (np. obszarze UNESCO) całkowicie likwidują pojazdy spalinowe.
Elektromobilny Kraków: 89 „elektryków” dla instytucji miejskich
Komentarze (0)