Reklama

AD1A KEMIPOL [13.12-21.12.24]

Kraków pochwalił się zakupem setnego autobusu elektrycznego

Kraków pochwalił się zakupem setnego autobusu elektrycznego
Bartłomiej Leśniewski
09.08.2023, o godz. 9:07
czas czytania: około 2 minut
0

- Setny autobus elektryczny jest już w Krakowie. Po raz pierwszy dostawcą autobusów dla krakowskiego jest firma inna niż Solaris, hiszpański Irizar – pochwaliło się na swych stronach internetowych krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji (MPK).

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

To debiut tego producenta na polskim rynku jeżeli chodzi o produkcję pojazdów dla komunikacji miejskiej.

Ostatnie testy

Dostarczony MPK S.A. elektryk, zanim wyjedzie na regularną linie, musi jeszcze przejść badania i testy. Warto przypomnieć, że realizowana umowa obejmuje dostawę czterech elektrycznych pojazdów o długości 12 metrów (z opcją zamówienia kolejnych trzech).

Wszystkie zamówione pojazdy będą niskopodłogowe i będą posiadać klimatyzację, wydzieloną przestrzeń i platformę dla wózków inwalidzkich, monitoring oraz gniazda USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd można ładować za pomocą wtyczki i pantografu, co pozwala na szybkie i wolne ładowanie. „Należy podkreślić, że wszystkie systemy i urządzenia w autobusie, w tym ogrzewanie, działają wyłącznie na energię elektryczną” – czytamy w komunikacie MPK.

Elektromobilność po krakowsku

Kraków dba o systematyczne doposażenie swojej komunalnej floty w pojazdy o napędzie elektrycznym. W maju Krakowski Holding Komunalny SA (KHK) przygotował i przeprowadził postępowanie przetargowe, w wyniku którego przekazanych gminie zostanie 89 samochodów elektrycznych, w tym jeden bus, 25 samochodów dostawczych oraz 63 samochody osobowe. Samochody trafią do miejskich spółek i instytucji.

Krakowską grupę zakupową samochodów elektrycznych stworzyło 38 miejskich instytucji, takich jak m.in. MPK SA, Zarząd Infrastruktury Sportowej, Straż Miejska Miasta Krakowa, Urząd Miasta Krakowa, Muzeum Krakowa, Muzeum Inżynierii i Techniki, Zespół Szkół i Placówek „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących”, Dom Pomocy Społecznej przy ul. Łanowej, MOPS czy Centrum Autyzmu i Całościowych Zaburzeń Rozwojowych. Niektóre jednostki, ze względu na swoje położenie w ścisłym centrum Krakowa (np. obszarze UNESCO) całkowicie likwidują pojazdy spalinowe.


Elektromobilny Kraków: 89 „elektryków” dla instytucji miejskich 

 

 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024