Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Ktoś porzucił odpady na parkingu. Ma je usunąć zarządca drogi

Ktoś porzucił odpady na parkingu. Ma je usunąć zarządca drogi
jwo/PAP
05.08.2020, o godz. 9:19
czas czytania: około 2 minut
0

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu na własny koszt ma usunąć niebezpieczne odpady porzucone przez nieustalonego sprawcę na parkingu w Szczurach przy dk 11 - zdecydowało Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Kaliszu. GDDKiA zapowiedziała odwołanie do WSA – podał we wtorek PAP rzecznik prasowy dyrekcji Marcin Kucharczak.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Na gruntowym parkingu przy dk 11 w wielkopolskich Szczurach w powiecie ostrowskim znaleziono pod koniec maja naczepę tira załadowaną 120 beczkami. Każda z nich o pojemności 200 litrów jest szczelnie zamknięta i wypełniona cieczą. Jak się okazało, w beczkach jest niebezpieczna i silnie trująca substancja.

Prokuratura Okręgowa w Ostrowie Wlkp. wszczęła śledztwo ws. nieodpowiedniego postępowania z odpadami niebezpiecznymi dla zdrowia i życia, co zagrożone jest karą więzienia do 5 lat.

Mimo postępowania, policji nie udało się ustalić właściciela odpadów, gdyż tablice rejestracyjne naczepy i numery znamionowe zostały usunięte. Równolegle do postępowania prokuratorskiego toczyły się postępowania administracyjne. Celem było ustalenie, kto poniesie koszty związane z usunięciem beczek.

Ponieważ właścicielem terenu parkingu przy drodze krajowej jest oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wójt Gminy Ostrów Wielkopolski nałożył na nią obowiązek usunięcia odpadów.

Drogowcy odwołali się od tej decyzji, ale Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Kaliszu utrzymało decyzję gminy.

GDDKiA zapowiedziała odwołanie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu. “Podobną sprawę mieliśmy w Baranowie i sąd stwierdził, że to starosta musi usunąć odpady” – powiedział Marcin Kucharczak z poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Koszt utylizacji porzuconych odpadów – zdaniem wójta Piotra Kurozczyka – wynosi około 200 tys. zł. Natomiast koszt naczepy szacowany jest na 15 tys. zł.

 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Odpady
css.php
Copyright © 2024