Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Łódź: Dobiega końca budowa bazy zasilania autobusów elektrycznych

Łódź: Dobiega końca budowa bazy zasilania autobusów elektrycznych
MŁ/PAP
07.12.2021, o godz. 15:22
czas czytania: około 2 minut
0

Dobiegają końca prace przy budowie bazy zasilania autobusów elektrycznych, które wkrótce mają zasilić tabor Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) w Łodzi. W zajezdni przy ul. Limanowskiego podłączono już zasilanie do nowej podstacji i rozpoczęto montaż ładowarek.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

To jeden z ostatnich etapów przygotowań związanych z przyjazdem autobusów elektrycznych do Łodzi.

17 elektryków wyjedzie na łódzkie ulice w pierwszym kwartale 2022

MPK pod koniec ubiegłego roku zakupiło 17 elektrycznych autobusów marki Volvo oraz dostosowane do nich ładowarki od firmy Ekoenergetyka-Polska. Pojazdy mają zostać dostarczone do Łodzi w pierwszym kwartale przyszłego roku.

– Stacje wolnego ładowania, które montowane są właśnie w zajezdni Limanowskiego mają doładowywać akumulatory autobusów podczas ich nocnego postoju i przygotowywać je do porannych wyjazdów. Ładowanie pojazdów elektrycznych będzie możliwe zarówno za pomocą ładowarek plug-in na 17 stanowiskach w zajezdni Limanowskiego, jak i ładowarek z wykorzystywaniem tzw. odwróconego pantografu, które zostaną umieszczone na sześciu krańcówkach: Janów, Maratońska, Szczecińska, pl. Mikulskiego, dw. Fabryczny, Retkinia Kusocińskiego – poinformowała we wtorek rzeczniczka MPK-Łódź Agnieszka Magnuszewska.

Dodała, że wszystkie stacje ładowania zostaną objęte kompletnym systemem telemetrycznym, składającym się m.in. z instalacji światłowodowej i wi-fi w celu odpowiedniej komunikacji ładowarek z systemem zarządzającym ich pracą. Za zasilanie stacji wolnego ładowania w zajezdni Limanowskiego będzie odpowiadać nowa, kontenerowa stacja transformatorowa, która została uruchomiona we wtorek.

Autobusy Volvo 7900 Electric, które zostaną dostarczone do Łodzi, będą całkowicie niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością. Zamówione pojazdy mają długość 12 metrów i mogą pomieścić 75 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących. Zostaną wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring wizyjny, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD oraz ładowarki USB. Pojazdy będą kursowały na liniach 86, 83 i 80, które przebiegają przez centrum miasta.

Koszt całego projektu wynosi 65 mln zł brutto, w tym zakup 17 autobusów to 38 mln zł netto. Na inwestycję pozyskano 84 proc. dofinansowania unijnego.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024