W Lublinie powstają kolejne ścieżki rowerowe. Na obecnym etapie, łączna długość miejskiej sieci ścieżek dla rowerów przekracza 180 km. Duży udział w finansowaniu tych przedsięwzięć ma budżet obywatelski, a więc o wyborze projektów decydują sami mieszkańcy.

W Lublinie ruszyła budowa nowej ścieżki rowerowej w dzielnicy Sławin. Ścieżka powstaje wzdłuż al. Solidarności, na odcinku od istniejącego już fragmentu, do ścieżki przy rondzie Rotmistrza Pileckiego.

Do użytku za cztery miesiące

Nowa droga dla rowerzystów z bitumiczną nawierzchnią będzie miała długość ok. 500 m i szerokość 2,5 m. Obecnie trwają roboty ziemne oraz ustawianie jej obrzeży, a  wykonawca ma cztery miesiące na realizację tego zadania.

Koszt budowy ścieżki rowerowej wynosi ponad 300 tys. zł. Natomiast prace drogowe, to realizacja projektu z VIII edycji Budżetu Obywatelskiego – D-18 „Ścieżka rowerowa – dwa koła”, na który przy wyborze obywatelskich projektów oddano 423 głosy.

Trwa rozbudowa miejskiej sieci

Budowana wspomnianej ścieżki to nie jedyna inwestycja na rzecz ruchu rowerowego w Lublinie.

– Miasto systematycznie rozwija sieć infrastruktury rowerowej. Nowe drogi dla rowerzystów powstają jako realizacja niezależnych zadań drogowych, a także w ramach dużych inwestycji. Rozpoczęte prace to kontynuacja wybudowanej wcześniej trasy rowerowej pomiędzy ul. Północną, a al. Solidarności, na odcinku od istniejącej ścieżki przy rondzie rotmistrza Pileckiego do ul. Kosmowskiej – wyjaśnia Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju.

Ścieżki w rejonie ul. Prusa

Ponadto, od tego roku, z nowej infrastruktury dla rowerzystów  można też korzystać w rejonie ul. Prusa, gdzie powstał chodnik o długości około 180 m i ścieżka rowerowa o długości ok. 260 m oraz przejazd dla rowerów przez ul. Prusa. Dodajmy, że wiązało się to z przebudową sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Solidarności – ul. Prusa – ul. 3 Maja.

Rowerem do Areny Lublin

Zakończono również prace związane z budową ścieżki rowerowej w rejonie Areny Lublin – od boisk treningowych do istniejącej już wcześniej ścieżki za mostem na rzece Bystrzycy. Aktualnie trwają tam odbiory wykonanych prac.

Natomiast w lubelskiej dzielnicy Felin finalizowana jest budowa chodnika i drogi dla rowerów wraz z oświetleniem przy ul. Doświadczalnej, a także oświetlenia zlokalizowanego tam chodnika i drogi dla rowerów na odcinku od ul. Dekutowskiego do ul. Doświadczalnej.

W planie ul. Abramowicka

W tegorocznym obywatelskim budżecie zaplanowano również środki na budowę brakującego odcinka drogi rowerowej  wzdłuż ul. Abramowickiej. Zadanie to wchodzi w zakres  projektu D-102 „Abramowicką bezpiecznie rowerem (etap 2)”. W tym przypadku przygotowano już i złożono wniosek o pozwolenie na budowę.

Trwają również przygotowania do ogłoszenia postępowania zmierzającego do realizacji tego projektu. W rezultacie powstać ma odcinek drogi rowerowej o długości ok. 500 m, od pętli autobusowo-trolejbusowej w kierunku ul. Głuskiej (w stronę miasta), po stronie wschodniej.

Ponad 180 km rowerowych ścieżek

Warto też dodać, że zrealizowana w ubiegłym roku przebudowa Alei Racławickich otworzyła długo oczekiwany przez rowerzystów dojazd do centrum miasta od strony zachodniej. Wygodna infrastruktura rowerowa powstała również przy okazji rewitalizacji Parku Ludowego.

Budowę ścieżek rowerowych uwzględniono także przy projektowaniu trwającej obecnie przebudowy układu drogowego w rejonie Dworca Metropolitalnego. Obecnie, całkowita długość lubelskiej miejskiej sieci infrastruktury rowerowej liczy sobie ponad 180 km.

 

Czytaj więcej

Skomentuj