Reklama


0,5 mld zł z KPO na modernizację "Nadodrzanki"

0,5 mld zł z KPO na modernizację
pap/jw
19.02.2025, o godz. 8:54
czas czytania: około 2 minut
0

Wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka przekazał w mediach społecznościowych, że zostały ogłoszone przetargi na prace związane z modernizacją linii kolejowej "Nadodrzanka". Na ten cel przeznaczonych będzie 0,5 mld zł z KPO.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1B Kubota [04.03-31.03.25]

“(…) Dzisiaj ogłoszone zostały przetargi na prace związane z modernizacją Nadodrzanki. Linia kolejowa przejdzie gruntowny remont na odcinkach, które tego wymagają. Zlikwidowane zostaną wąskie gardła, przez co transport kontenerów ze Świnoujścia na południe Polski i dalej do naszych sąsiadów będzie mógł przebiegać bez zakłóceń” – napisał na swoim profilu w serwisie X wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.

Podkreślił, że zakres przeprowadzonych prac “pozwoli zwiększyć prędkość pociągów i poprawi bezpieczeństwo na wybranych przejazdach kolejowo-drogowych”.

“Na inwestycję przeznaczamy ponad pół miliarda złotych z KPO. Te pieniądze, odblokowane przez nasz rząd, pozwalają nam na dynamiczny rozwój” – stwierdził wiceminister Marchewka.

Modernizacja linii z myślą o terminalu

Przedstawiciel resortu infrastruktury wskazał także, że modernizacja linii kolejowej wiąże się z budową . “Sprawna budowa Terminala kontenerowego w Świnoujściu to jedno, ale drugie to budowa infrastruktury umożliwiającej obsługę tego terminala” – napisał Marchewka.

Linia kolejowa nr 273, potocznie nazywana “Nadodrzanką”, łączy Wrocław ze Szczecinem. Ma ponad 350 km i przebiega przez województwa: dolnośląskie, lubuskie i zachodniopomorskie.

Terminal w Świnoujściu

Na początku lutego Marchewka poinformował o odrzuceniu skargi niemieckiej organizacji pozarządowej w sprawie budowy terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Przekazał wówczas, że wydana decyzja środowiskowa dla tej inwestycji jest ostateczna.

Infrastrukturę głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu wybudować ma konsorcjum Qterminals z Kataru i Deme Concessions z Belgii. Część lądowa inwestycji ma kosztować ok. 1,2 mld zł. Koszty toru podejściowego szacowane są na 10 mld zł, natomiast budowa pirsu na 2,5 mld zł.

Budowa nowego portu kontenerowego w Świnoujściu ma się zakończyć na przełomie 2028 i 2029 r.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ad1a forum komunikacji [26.02-14.04.25]

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 webinar KONTROLE SAMORZĄDY 2025 [20.03-28.04.25]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad1d OPAKOWANIA webinar EIR [03.03-30.03.25]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2025