Metro warszawskie na pomoc kijowskiemu

Metro warszawskie na pomoc kijowskiemu
Bartłomiej Leśniewski
14.10.2022, o godz. 13:15
czas czytania: około 2 minut
0

Nie tylko poradziecki i porosyjski sprzęt wojskowy, ale i… postradzieckie wagony używane przez koleje podziemne pomóc mogą Ukrainie. Warszawa zadeklarowała, że pomoże w tym zakresie Kijowowi.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Oba miasta używają produkowanych w ZSRR, a potem w Rosji pociągów złożonych z wagonów serii 81. Warszawa przekazywać je będzie Kijowowi, uzupełniając własną flotę o zakupy nowocześniejszych wagonów innych producentów.

Korzyść dla Kijowa

To rozwiązanie to także korzyść dla Kijowa. Po pierwsze: miasto będzie mogło uzupełnić sprzęt za stosunkowo niewielkie pieniądze. Po drugie – wykorzystanie wagonów serii 81 pozwoli uniknąć Kijowowi dodatkowych wydatków na przeszkolenie personelu i przebudowy peronów.

Co więcej: wykorzystanie części zamiennych dostarczanych z Warszawy umożliwi Kijowowi dokonywanie koniecznych napraw i utrzymanie już posiadanych wagonów w ruchu. A jest to niezwykle trudne w warunkach odcięcia od dostaw rosyjskich producentów.

– Przedstawiciele przewoźników z obu miast rozmawiali dzisiaj na temat współpracy. Inicjatorami spotkania było Międzynarodowe Stowarzyszenie Przedsiębiorców Polskich na Ukrainie – poinformował Urząd Miasta Warszawy.

Seria 81

Metro Warszawskie zakupiło łącznie 37 nowych składów wagonów czeskiego producenta, nazwanych Skoda Varsovia. Pierwsze dotarły już do stolicy, obsługiwać mają nowo budowane trasy, a z czasem zastępować wagony serii 81.

– Metro Warszawskie dysponuje obecnie 22 pociągami tej serii. Stopniowo, gdy tylko nowe składy skody zyskają odpowiednie pozwolenia, będą zastępowane przez nowy tabor. Dlatego stołeczne metro zadeklarowało wsparcie w dostarczeniu części zamiennych, a także pomoc w zakresie wymiany wiedzy i doświadczenia potrzebnego do modernizacji ukraińskich pociągów – informuje PAP.

Do Warszawy przyjedzie grupa robocza z Kijowa, aby na miejscu opracować konkretne rozwiązania.

Rosyjskie wagony serii 81 były pierwszymi, które wyjechały na trasy warszawskiego metra. Ich produkcją zajmują się równoległe dwa rosyjskie zakłady: Mietrowagonmasz – Mytiszczi i Wagonmasz – Petersburg. Pierwsze egzemplarze wyjechały na tory w 1978 r. Poza państwami, które niegdyś należały do ZSRR, użytkowane są także w Warszawie, Pradze, Budapeszcie i Sofii.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024