Reklama

AD1A STIHL [01.04-21.04]

Metro warszawskie na pomoc kijowskiemu

Metro warszawskie na pomoc kijowskiemu
Bartłomiej Leśniewski
14.10.2022, o godz. 13:15
czas czytania: około 2 minut
0

Nie tylko poradziecki i porosyjski sprzęt wojskowy, ale i… postradzieckie wagony używane przez koleje podziemne pomóc mogą Ukrainie. Warszawa zadeklarowała, że pomoże w tym zakresie Kijowowi.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

Oba miasta używają produkowanych w ZSRR, a potem w Rosji pociągów złożonych z wagonów serii 81. Warszawa przekazywać je będzie Kijowowi, uzupełniając własną flotę o zakupy nowocześniejszych wagonów innych producentów.

Korzyść dla Kijowa

To rozwiązanie to także korzyść dla Kijowa. Po pierwsze: miasto będzie mogło uzupełnić sprzęt za stosunkowo niewielkie pieniądze. Po drugie – wykorzystanie wagonów serii 81 pozwoli uniknąć Kijowowi dodatkowych wydatków na przeszkolenie personelu i przebudowy peronów.

Co więcej: wykorzystanie części zamiennych dostarczanych z Warszawy umożliwi Kijowowi dokonywanie koniecznych napraw i utrzymanie już posiadanych wagonów w ruchu. A jest to niezwykle trudne w warunkach odcięcia od dostaw rosyjskich producentów.

– Przedstawiciele przewoźników z obu miast rozmawiali dzisiaj na temat współpracy. Inicjatorami spotkania było Międzynarodowe Stowarzyszenie Przedsiębiorców Polskich na Ukrainie – poinformował Urząd Miasta Warszawy.

Seria 81

Metro Warszawskie zakupiło łącznie 37 nowych składów wagonów czeskiego producenta, nazwanych Skoda Varsovia. Pierwsze dotarły już do stolicy, obsługiwać mają nowo budowane trasy, a z czasem zastępować wagony serii 81.

– Metro Warszawskie dysponuje obecnie 22 pociągami tej serii. Stopniowo, gdy tylko nowe składy skody zyskają odpowiednie pozwolenia, będą zastępowane przez nowy tabor. Dlatego stołeczne metro zadeklarowało wsparcie w dostarczeniu części zamiennych, a także pomoc w zakresie wymiany wiedzy i doświadczenia potrzebnego do modernizacji ukraińskich pociągów – informuje PAP.

Do Warszawy przyjedzie grupa robocza z Kijowa, aby na miejscu opracować konkretne rozwiązania.

Rosyjskie wagony serii 81 były pierwszymi, które wyjechały na trasy warszawskiego metra. Ich produkcją zajmują się równoległe dwa rosyjskie zakłady: Mietrowagonmasz – Mytiszczi i Wagonmasz – Petersburg. Pierwsze egzemplarze wyjechały na tory w 1978 r. Poza państwami, które niegdyś należały do ZSRR, użytkowane są także w Warszawie, Pradze, Budapeszcie i Sofii.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD2 Kontrole odpadów samorządy (03.04-22.04.24)

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024